خبرگزاری کار ایران

همایون شجریان شیراز روی صحنه رفت

کد خبر : ۲۰۵۱۸۱

" کنسرت چرا رفتی " به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری، ۲۲،۲۳ و ۲۴ شهریور در باغ عفیف‌آباد شیراز اجرا شد.

همایون شجریان، تهمورس وسهراب پورناظری، «چرا رفتی» و «خداوندان اسرار» را روی صحنه بردند.

به گزارش ایلنا، کنسرت چرا رفتی، به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری، ۲۲،۲۳ و ۲۴ شهریورماه در باغ عفیف آباد شهر شیراز اجرا شد.

این کنسرت درحالی برگزار شد که حدود ۱۰ هزار نفر در این سه شب در عمارت تاریخی عفیف آباد مهمان این اجرا بودند تا از نزدیک شاهد اجرای زنده آلبوم نه فرشته‌ام نه شیطان باشند. برگزاری کنسرت در این بنای تاریخی شهر شیراز سبب ادغام دو هنر موسیقی و معماری و دوچندان شدن استقبال مخاطبین از این اجرا شده بود، به طوریکه بلیت‌های این اجرا در سه روز به اتمام رسید و بسیاری از علاقه مندان خارج از محل برگزاری کنسرت منتظر بودند تا شانس خود را برای پیدا کردن بلیت در دقایق آخر امتحان کنند.

در این شب‌ها، در بخش اول، خداوندان اسرار با تنبور سهراب پورناظری و آواز همایون شجریان آغازگر کنسرت چرا رفتی بود تا پس ازآن قطعه کولی با شعری از زنده یاد سیمین بهبهانی آغازگر بخش دوم این کنسرت باشد. یس از آن دل به دل با شعری از هومن ذکایی، شتک با شعری از حسین منزوی، در حصار شب با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی و چونی بی‌من با شعری از مولانا قطعات بعدی اجرا شده در این برنامه بودند.

سپس قطعه «از عشق» ساخته سهراب پورناظری اجرا شد و بعد از آواز درون آینه با شعری از حسین منزوی در ‌‌نهایت نوبت به اجرای قطعه‌ای رسید که محبوبیت زیادی بین مخاطبین این آلبوم و این کنسرت دارد. چرا رفتی با کلامی از سیمین بهبهانی قطعه‌ای بود که به عنوام حسن ختام این برنامه اجرا شد. پس از پایان کنسرت و با تشویق فراوان مردم اعضای گروه به جایگاه‌شان بازگشتند و بار دیگر قطعه دل به دل را با همراهی ارکس‌تر سازهای زهی نواختند.

کنسرت چرا رفتی فردا(چهارشنبه) آینده مهمان شهرهای رشت خواهد بود و پس از آن به اراک، ارومیه و کرمانشاه خواهد رفت و تور شهرستان‌های خود را ادامه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز