خبرگزاری کار ایران

نخستین‌حریف ایران را بشناسیم؛

آلمان، خطرناک‌تر از فرانسه / ژرمن‌ها تیمی با رکوردهای باورنکردنی!

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۴۳

آلمان که تا همین‌جا مقام هشتم دوره گذشته‌ را ۲ پله ارتقا داده، در این دوره با ۷ پیروزی و ۲ شکست به جمع ۶ تیم برتر راه یافته و در جستجوی مدالی از پیکارهای جهانی امسال است.

آلمان به عنوان نخستین حریف‌ایران در مرحله سوم رقابت‌های‌جهانی‌لهستان، از جمله تیم‌های ریشه‌دار والیبال دنیاست که عمده افتخاراتش در والیبال به دوران پیش از اتحاد ۲ آلمان و توسط آلمان‌شرقی رقم خورده‌است.

به گزارش ایلنا، والیبال آلمان‌ در این سال‌ها با بازسازی ساختار خود، همواره به عنوان یکی از ۱۰ تیم برتر رقابت‌های مهم والیبال خودنمایی کرده است. مقام پنجم المپیک‌لندن و مقام هشتم دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان از جمله افتخارات ژرمن‌ها است. آلمان‌ها پیش‌تر مدال طلای قهرمانی جهان(۱۹۷۰) و نقره المپیک مونیخ را به نام آلمان‌شرقی به گردن انداخته‌اند.

سال ۲۰۰۸، خروج آلمان‌ها از لاک

آلمان که پس از سال‌ها سر در لاک خود داشتن، از سال ۲۰۰۸ با هدایت رائول لوزانوی آرژانتینی به جمع مدعیان اروپا و جهان بازگشته، اکنون به سرمربیگری ویتال هِینِن ۴ سال است تا مرز صعود به نیمه‌نهایی پیکارهای مهم والیبال دنیا می‌رسد، ولی از هدف خود باز می‌ماند. این تیم که تا همین‌جا هم مقام هشتم دوره گذشته‌اش در رقابت‌های قهرمانی جهان را حداقل ۲ پله ارتقا داده، در این دوره از مسابقات با ۷ پیروزی و ۲ شکست به جمع ۶ تیم برتر راه یافته و در جستجوی مدالی از پیکارهای جهانی امسال است.

تخصص ژرمن‌ها در بردهای ۳ بر صفر

آلمان یکی از تیم‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی لهستان است که با تکیه بر والیبال قدرتی، به همکاری گروهی و انسجام تیمی معروف است. آلمان‌ها در نواختن سرویس نیز همچون دفاع، حمله و توپ‌گیری گروهی از جمله تیم‌های خوب این دوره از رقابت‌ها بوده‌اند. بازیکنان آلمان در لیگ‌های فرانسه، ایتالیا، روسیه، آلمان، بلژیک و عمدتا لهستان توپ می‌زنند. این تیم از ابتدای مسابقات قهرمانی‌جهان تاکنون تمام ۹ بازی خود را در شهر کاتوویس برگزار کرده و از این حیث، سالن اسپودک شهر کاتوویس را می‌توان استادیوم خانگی تیم ملی آلمان قلمداد کرد. آلمان تنها تیم والیبال دنیاست که در تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی جهان هنوز هیچ بازی ۵ سته‌ای را تجربه نکرده، به عبارت بهتر، تمام بازی‌های آلمان با نتیجه ۳ – صفر یا ۳ – ۱ به پایان رسیده است. آلمانی‌ها همچنین رکورددار برد ۳ – صفر در مسابقات قهرمانی جهان‌اند. آنها تاکنون ۴۲ پیروزی با نتیجه ۳ بر صفر کسب کرده‌اند که آخرینش یکشنبه‌شب در برابر کانادا حاصل شد.

مربی بلژیک روی نیمکت آلمانی
ویتال هِینِن؛ پاسور اسبق تیم ملی بلژیک که در سال ۲۰۰۴ به عنوان والیبالیست سال کشورش و همچنین بهترین پاسور جام قهرمانان اروپا برگزیده شد، در سال ۲۰۰۸ دوران بازیگری خود را با ۱۵۰ بازی ملی به اتمام رساند و به جرگه مربیگری وارد شد. این مربی ۴۵ ساله با هدایت تیم " نولیکو ماسیک " ۴ بار به قهرمانی لیگ و ۴ بار نیز به قهرمانی جام حذفی بلژیک دست یافت و ۳ سال نیز به عنوان مربی سال والیبال بلژیک معرفی شد. هینن از سال ۲۰۱۲ در راس کادر فنی تیم ملی آلمان جای رائول لوزانو را گرفت و موفق شد این تیم را به مقام پنجم لیگ‌جهانی و همچنین المپیک‌لندن برساند. او که افزون بر زبان مادری‌اش به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی نیز مسلط است، طی ۴ سال هدایت تیم آلمان به بازسازی ساختار و جوانگرایی در این تیم پرداخته و توانسته آلمان را به عنوان یک مدعی در رقابت‌های مختلف بین‌المللی مطرح کند. هینن تاکنون در ۹۲ بازی رسمی هدایت آلمان را بر عهده داشته است.

ستاره آلمان از مجارستان می‌آید
گئورگی گِروزِر؛ ستاره تیم آلمان دارای اصلیت مجارستانی است که در سال ۲۰۰۴ تصمیم به تغییر ملیت خود به آلمانی گرفت و از سال ۲۰۰۷ موفق شد پیراهن تیم کشور جدیدش را در رویدادهای بین‌المللی والیبال بر تن کند. ۴ دوره قهرمانی اروپا(۲۰۰۷ – ۲۰۰۹ – ۲۰۱۱ – ۲۰۱۳)، یک دوره قهرمانی جهان(۲۰۱۰) و المپیک‌لندن بخشی از سابقه حضور این بازیکن دو ملیتی در رویدادهای مهم والیبال است. این مهاجم‌قدرتی که اینک بازیکن تیم بلگوری‌روسیه است، همچنین موفق‌شده در این سال‌ها در رده باشگاهی با تیم‌هایی از آلمان و لهستان به قهرمانی لیگ این کشورها دست یافته و جام‌های بهترین‌مدافع، بهترین زننده‌سرویس، امتیازآورترین و ارزشمندترین بازیکن این مسابقات را در سال‌های مختلف به دست آورد. شماره ۹ ِ دو متری آلمان تاکنون ۴ دوره(۲۰۱۰ – ۲۰۱۳) به عنوان والیبالیست سال آلمان معرفی شده و اولین بازیکن خارجی لیگ لهستان محسوب می‌شود که توانسته عنوان ارزشمندترین بازیکن(MVP) را در این لیگ(۲۰۱۳) به خود اختصاص دهد. گروزرِ ۳۰ ساله تاکنون ۱۲۹ بازی ملی با پیراهن تیم آلمان انجام داده و در رقابت‌های امسال نیز به عنوان ستاره‌آلمان معرفی شده، او در مسابقات امسال تاکنون با میانگین ۰.۶۷ کسب‌پوئن در هر ست به عنوان یکی از بهترین زنندگان‌سرویس معرفی شده و با کسب ۸ پوئن سرویس مقابل بلغارستان در صدر فهرست بهترین عملکرد سرویس در مسابقات قرار دارد.

شاپسی؛ کاپیتانی برای تمام فصول
یواخین شاپس؛ ملقب به شاپسی با ۲۹۱ بازی‌ملی، از جمله بازیکنان باتجربه و در عین‌حال، قدرتمند آلمان محسوب می‌شود. شاپسی که از سال ۲۰۰۳ پیراهن تیم‌ملی کشورش را پوشیده، تاکنون آلمان را در تمام تورنمنت‌های معتبر والیبال جهان از ۲ دوره المپیک گرفته تا ۲ دوره قهرمانی جهان، ۵ دوره لیگ‌جهانی و ۶ دوره قهرمانی‌اروپا همراهی کرده و به عنوان اسپکر پشت خط زن برای تیمش به امتیازآوری پرداخته است. این بازیکن ۳۱ ساله‌ی ۲ متری که اکنون در لیگ لهستان توپ می‌زند، افزون بر کشورش سابقه بازی در لیگ‌روسیه را هم دارد و تاکنون ۲ بار موفق شده کاپ امتیازآورترین و ارزشمندترین بازیکن‌اروپا را بالای سر ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز