خبرگزاری کار ایران

رئیس ارشاد اسلامی ساری خبر داد:

توزیع رایگان کتاب بین دانش‌آموزان ساروی در هفته کتاب و کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۸

در بیستمین نمایشگاه هفته کتاب مازندران که از بیستم آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرده و 30 غرفه را به ناشران برتر استان اختصاص داده شده است.

ساری-ایلنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی به صورت نمادین در چند مدرسه کتاب را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگارایلنا، سیدمهدی سعیدی ساروی در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه هفته کتاب ساری، اظهار داشت:‌ عرصه کتاب و کتاب‌خوانی یکی از راه‌های رشد و تعالی هر جامعه است.

وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی موفقی داریم و با توجه به این پیشینه نیاز است به سمت دائر کردن نمایشگاه‌های کتاب برویم، تصریح کرد: از دغدغه‌های رهبری است که کتاب و کتاب‌خوانی وارد زندگی مردم شود.

سعیدی افزود: در بیستمین نمایشگاه هفته کتاب مازندران که از بیستم آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرده و 30 غرفه را به ناشران برتر استان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: 50 هزار جلد کتاب با شش هزار عنوان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

سعیدی با بیان اینکه مسئولان باید برای انجام امور فرهنگی بودجه‌های خاص در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: باید در این جهت اقدام‌های عملی را هم در دستور کار قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم به مسائل فرهنگی اشتیاق دارند، اذعان داشت: مسئولان وظیفه دارند مردم را به این سمت گرایش دهند.

وی در رابطه با گران بودن کتاب و راه‌های هموار کردن دسترسی مردم به کتاب، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد این است که مسیر کتاب مکتوب را به لوح فشرده تغییر دهد که البته هیچوقت ماندگاری کتاب را ندارد.

وی با بیان اینکه در این هفته به صورت نمادین در چند مدرسه کتاب را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنیم، اظهار داشت: سعی کردیم در قالب ایستگاه‌های مطالعه، کتاب را در دسترس مردم قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد:‌سعی کردیم در نمایشگاه کتاب شهرستان ساری، ناشران مطرح و فعال را دعوت کنیم و به طور مثال غرفه مازندران‌شناسی از غرفه‌هایی است که کتاب‌های بومی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

نمایشگاه بزرگ کتاب ساری هرروزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب مورخه 20 لغایت 27 آبان ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران واقع در میدان امام ساری برای بازدید عموم برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز