خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

70 ایستگاه صدور کارت هوشمند در کرمانشاه را انجام می دهند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۰

70 ایستگاه ثابت طرح صدور کارت هوشمند در استان کرمانشاه را انجام خواهند داد.

ایلنا ـ کرمانشاه: مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کارت هوشمند در کشور می تواند تحول بسیار مهمی در بحث تبادل اطلاعات به وجود آورد.

احد جودی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: با اجرای طرح کارت هوشمند می توان از بسیار مشکلات و سواستفاده های فعلی که از سوی برخی افراد اعمال می شود به صورت کامل جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت آزمایشی در استان قم در حال انجام است، تاکید کرد: برنامه های مطالعاتی و زیربنایی این طرح در استان کرمانشاه مهیا و در صورت تامین اعتبارات لازم استارت عملی این طرح ملی به زودی در در این استان زده خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: لازمه ورود به این پروژه این است که تمام اطلاعات و مشخصات افراد به صورت الکترونیکی انجام شود و در حال حاضر این کار در استان کرمانشاه 60 درصد پیشرفت دارد.

جودی با اشاره به اینکه تا 5 سال آینده این طرح در کشور کاملا کاربردی خواهد شد، تاکید کرد: ویژگی مهم این کارت را می توان داشتن اطلاعات به روز و جامع صاحب کارت دانست و دیگر ویژگی این کارتها را می توان غیر قابل جعل بودن آنها عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، در ابتدای اجرای این طرح تنها به افراد بالای 15 سال کارت هوشمند تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: برای اجرا کردن طرح کارت هوشمند در استان کرمانشاه به 2 میلیارد و 70 میلیون تومان اعتبار نیازمندیم که سازمان ثبت احوال تامین 50 درصد از آن را برعهده گرفته است و مابقی اعتبار باید به صوررت ملی جذب و هزینه شود.

جودی با اشاره به اینکه 70 ایستگاه ثابت در استان برای انجام این پروژه آمادگی کامل دارند، گفت: اطلاعات بانکی، پزشکی، قضایی، تحصیلی، خدمت سربازی، گواهینامه برخی از اطلاعات موجود در کارتهای هوشمند خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در پایان گفت: ایران در منطقه بعد از کشور ترکیه دومین کشور است که این طرح را اجرا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز