خبرگزاری کار ایران

ژاپنی ها را اتفاقی شکست دادیم؛

پورحیدری: فوتبال پایه ای ایران مانند هوای بهار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۶

رقیبان ما با برنامه‌ریزی دقیق پیشرفت می‌کنند اما ما تمام فکر و ذهن خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده‌ایم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه روزهای بد فوتبال و فوتسال ایران، گفت: متاسفانه تیم جوانان با وجود اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا را خیلی خوب شروع کرده بود در دیدار مقابل کره‌جنوبی شکست تلخی خورد و با حذف از کورس جام‌جهانی روز بدی را برای فوتبال ایران رقم زد.

منصور پورحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: متاسفانه دقایقی بعد از حذف تیم جوانان از رقابت‌های قهرمانی آسیا مشاهده کردیم تیم ملی فوتسال کشورمان نیز مقابل کلمبیا شکست خورد و با جام‌جهانی وداع کرد، این اتفاقات در حالی رخ داد که ما در هر دو رده می‌توانستیم کارنامه به مراتب قابل قبول‌تری از خود بجا بگذاریم.

وی ادامه داد: تیم جوانان در مرحله مقدماتی به ویژه بازی مقابل ژاپن عملکرد قابل قبولی داشت اما مقابل کره‌جنوبی عملکرد ضعیفی داشت و شکست خورد. البته تیم‌های نوجوانان و جوانان ما به مانند هوای بهار می‌مانند و دائما دچار نوسان می‌شوند. در دیدار مقابل کره‌جنوبی هم دیدیم ملی‌پوشان به خصوص در نیمه دوم بسیار ضعیف ظاهر شدند.

این کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تاکید کرد: تیم جوانان و همینطور تیم نوجوانان ساخته خود فدراسیون فوتبال است و باشگاه‌ها کار چندانی روی تیم‌های پایه انجام نمی‌دهند. در این بین فدراسیون فوتبال تیم‌های نوجوانان و جوانان را چند سال در اختیار علی‌دوستی و اکبر محمدی قرار داد تا آنها زمینه حضور این تیم‌ها را در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده کنند. شما مطمئن باشید اگر ما توانستیم ژاپن را شکست بدهیم آن یک اتفاق بوده وگرنه فوتبال ژاپن و کره خیلی از ما جلوتر است.

پور حیدری اضافه کرد: ما باید قبول کنیم از کشورهایی مانند کره و ژاپن عقب هستیم. باشگاه‌های ما هیچ‌گاه روی تیم‌های پایه کار نمی‌کنند. ما هم اگر بخواهیم همانند تیم‌های کره و ژاپن پیشرفت کنیم باید اهمیت ویژه‌ای برای تیم‌های پایه قائل باشیم. فدراسیون باید تیم‌های لیگ برتری را موظف کند تا حتما در رده‌های پایه نیز سرمایه‌گذاری کنند. متاسفانه عدم کار روی تیم‌های پایه باعث شده در حال حاضر در لیگ برتر نیز ستاره‌ای نداشته باشیم، اما اگر تیم‌های لیگ برتری هزینه یک بازیکن خود را به تیم‌های پایه بدهند آن‌وقت خواهیم دید استعدادهای فراوانی این فرصت را پیدا می‌کنند تا توانایی‌های خود را نشان دهند.

این کارشناس فوتبال کشورمان با حمایت از اکبر محمدی تاکید کرد: تیم‌هایی مانند کره‌جنوبی و ژاپن شاید استعداد و نبوغ بازیکنان ایرانی را نداشته باشند اما با برنامه‌ریزی دقیق و کار کردن روی تیم‌های پایه توانسته‌اند در فوتبال از ما پیشی بگیرند و ما با این رویه در آینده نیز با مشکل روبرو خواهیم شد. متاسفانه باشگاه‌های ما فقط به تیم بزرگسالان خود فکر می‌کنند و هیچ برنامه‌ریزی روی تیم‌های پایه ندارند.

پورحیدری با اشاره به شکست تیم ملی فوتسال مقابل کلمبیا و حذف از مسابقات جام جهانی نیز گفت: رویه‌ای که در فوتبال داریم در فوتسال هم اجرا می‌شود. تیم‌های رقیب ما با برنامه‌ریزی دقیق روز به روز در این رشته پیشرفت می‌کنند اما ما تمام فکر و ذهن خود را درگیر یکسری مسائل حاشیه‌ای کرده‌ایم. با ادامه این رویه در آینده نیز شاهد ناکامی‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

مدیرفنی تیم استقلال با اشاره به وضعیت این تیم خاطرنشان کرد: متاسفانه تعطیلات لیگ نمی‌تواند برای تیم ما خوب باشد، اما با این حال به خاطر تیم ملی مجبور هستیم آن را تحمل کنیم. در حال حاضر تمرینات ما به صورت نصفه و نیمه برگزار می‌شود. همچنین یک دیدار تدارکاتی نیز با تیم فجر سپاسی انجام دادیم که با نتیجه مساوی به پایان رسید و ناچار هستیم با این رویه کنار بیاییم.

پورحیدری در مورد آخرین وضعیت جانواریو نیز متذکر شد: جانواریو به دلیل مصدومیت زیر نظر پزشکان کار می‌کند و در صورت نیاز باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد اما سایر بازیکنان شرایط نسبتا خوبی دارند. انشاالله با آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر بتوانیم روند رو به رشد خود را ادامه داده و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کنیم.

وی درخصوص آخرین وضعیت انتقال عمادرضا به تیم استقلال گفت: صحبت‌های مقدماتی در این زمینه انجام شده، اما مرحله نهایی این انتقاد در تعطیلات نیم فصل انجام خواهد شد. در حال حاضر نمی‌توان به طور قطعیت در این مورد اظهارنظری کرد. البته سوای عمادرضا بنا به درخواست امیر قلعه‌نویی ما در صدد هستیم چند بازیکن دیگر را به تیم اضافه کنیم چراکه می‌خواهیم در کنار حضور پرقدرت در مسابقات داخلی حضور پرقدرتی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز