خبرگزاری کار ایران

حیدرپور در جمع خبرنگاران:‌

احمدی‌نژاد به فكر خرید رای نمایندگان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۰

این‌که دعوتی کنند و بر اساس سناریویی، برنامه‌ای داشته باشند و بخواهند از حضور نمایندگان استفاده ابزاری کنند، نتیجه‌ غیرمتعارف خواهد داشت.

عضو کمیته منتخب سوال‌کنندگان از رییس‌جمهور «درخواست تشکیل جلسه از سوی رییس‌جمهور با نمایندگان مجلس در آستانه طرح سوال از رییس‌جمهور» را «سناریویی علیه مجلس» عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عوض حیدرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب گفت: رئیس دولت به دنبال خرید رای نمایندگان است.

حیدرپور اظهار کرد: پسندیده نیست در آستانه طرح سوال از رییس‌جمهور چنین دعوتی صورت گیرد. ما هم به دوستان هشدار دادیم که حضور در این جلسه اشکالی ندارد، اما اگر بخواهند از حضور نمایندگان در جلسه با رییس‌جمهور استفاده ابزاری کنند کار درستی نیست.

وی ابراز عقیده کرد: این‌که دعوتی کنند و بر اساس سناریویی، برنامه‌ای داشته باشند و بخواهند از حضور نمایندگان استفاده ابزاری کنند، نتیجه‌ غیرمتعارف خواهد داشت که ما آن را مذموم می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم.

وی درباره نتایج احتمالی جلسه نمایندگان با رییس‌جمهور مدعی شد: می‌دانم نامه‌ای که نوشته‌اند و دعوتی که کرده‌اند با ادبیاتی که در نامه است و رویه متعارف را زیر پا گذاشته‌اند در واقع سناریویی است برای اهدافی که ما کاملا به عنوان نمایندگانی که سابقه مجالس قبلی را داریم و جزو امضاکنندگان هستیم به آن وقوف داریم. اطلاعاتی هم داریم که اگر لازم شد در ادامه آن را اعلام می‌کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: سوالات از رییس‌جمهور مشخص است و در مورد تخلفاتی است که در حوزه ارزی انجام شده و بازار کار،‌ تولید و معیشت را کاملا تحت تاثیر قرار داده است و شرایطی به بار آورده که معیشت مردم را متاثر کرده است؛ بنابراین باید پاسخگو باشند.

وی گفت: تا جایی که اطلاع داریم مسوولیت این اقدامات با رییس‌جمهور است، ‌زیرا آقای بهمنی و آقای غضنفری وزیر صنعت گفتند ما کاره‌ای نیستیم، از خود رییس‌جمهور سوال کنید؛ بنابراین آقای رییس‌جمهور باید خودش را برای پاسخگویی به سه سوال اساسی که ما کتبا به ایشان داده‌ایم آماده کند، یکی از این سوالات در حوزه ارز، دیگری بحث معیشت و به خصوص گندم و کاشت گندم و سوال دیگر در بحث خودرو است، در واقع بیش از هزار سوال فرعی در این‌جا وجود دارد که اگر 100 تای آن را مطرح کنیم باید 100 جواب تخصصی و فنی به آن بدهند که مردم آن را بشنوند.

حیدرپور با اشاره به رای‌گیری مجلس بعد از طرح سوال از رییس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله رای خواهیم گرفت و هرچه نمایندگان به آن رای دادند بر آن اساس عمل خواهد شد. طبیعتا اگر رای منفی باشد بر اساس آیین‌نامه و قانون عمل خواهد شد.

وی درباره احتمال ایجاد تنش در جلسه طرح سوال از رییس‌جمهور، اظهار کرد: بنا نیست تنشی ایجاد شود همه ما باید تمرین کنیم. در تمام کشورهای دنیا مجلس است و کشورهایی که رییس‌جمهور دارند هر موقع سوالی از رییس‌جمهور شود او به مجلس می‌رود و حول سوالات، پاسخ‌های مورد نیاز را ارائه می‌کند، به نظرم نمی‌آید که تنشی ایجاد شود. کسانی که حرف از ایجاد تنش می‌زنند ممکن است به دوره قبلی استناد کنند، در آن زمان رییس‌جمهور پاسخ سوالات ما را نداد و چون وقت اضافه آمده بود از رییس مجلس اجازه گرفتند، آقای لاریجانی هم به نظرم نجابت به خرج داده و اجازه دادند ایشان صحبت کنند. متاسفانه رییس‌جمهور در آن صحبت‌شان شان مجلس را در نظر نگرفتند اما این بار مجلس باید این آمادگی را داشته باشد که بر اساس آیین‌نامه، شان مجلس را حفظ کند.

این عضو کمیته منتخب سوال‌کنندگان از رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما خود را مقید می‌دانیم که سوال را در فضایی منطقی، معقول و کاملا علمی مطرح کنیم. سوالاتی که ما داریم سوالات مردم است زیرا مردم در خصوص قضیه ارز، معیشت، زندگی و کل شئونات اقتصادی‌شان تحت تاثیر قرار گرفت، لذا باید در جلسه به اینها پاسخ بدهند. ما هم نگران تنش نیستیم زیرا برداشت‌مان این است که سوالات ما نشات گرفته از مطالبات مردم است و ان‌شاءالله به آن پاسخ علمی و روشنی خواهند داد و همه ابهامات را روشن خواهند کرد. اگر بخواهند این تلقی را به وجود بیاورند که ممکن است جلسه به تنش کشیده شود من فکر می‌کنم در راستای پرهیز از جوابگویی به مردم است.

وی در پاسخ به این‌که نامه دعوت رییس‌جمهور برای دیدار با نمایندگان به وی نیز ارسال شده یا خیر؟ گفت: برای من نامه نیامده اما اگر هم می‌آمد اعلام می‌کردم در زمانی که طرح سوال مطرح است درخواست جلسه‌ این‌چنینی به این معناست که خدای ناکرده رییس دولت به دنبال خرید رای نمایندگان است و قطعا در جمهوری اسلامی سناریو چیدن علیه مجلس از سوی قوه‌ای دیگر مذموم و غیرپسندیده است.

عضو کمیته منتخب سوال کنندگان از رییس‌جمهور در پایان درباره حضور نمایندگان در این جلسه نیز خاطرنشان کرد: من امروز با تعداد زیادی از دوستان نماینده صحبت کردم و آنها گفتند که در این جلسه شرکت نمی‌کنند؛ زیرا نمایندگان عصاره ملت‌اند و این نیروها توسط مردم انتخاب شده‌اند. آنها آنقدر عاقل هستند و پختگی دارند که وقتی نامه را می‌خوانند می‌فهمند که این یک سناریو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز