خبرگزاری کار ایران

ازسوی مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) فارس؛

مهم‌ترین برنامه‌های دهه ولایت کمیته امداد استان فارس اعلام شد

کد خبر : ۲۰۳۶۸۳

عید غدیر خم از اعیاد مهم مسلمانان و به ویژه شیعیان محسوب می‌شود و همه ساله برنامه‌های خاصی در این ایام برای گرامی داشت این روز در دستور کار کمیته امداد قرار می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دهه ولایت که توسط این نهاد در سراسر استان اجرا می‌شود، پرداخت و اظهار داشت: عید غدیر خم از اعیاد مهم مسلمانان و به ویژه شیعیان محسوب می‌شود و همه ساله برنامه‌های خاصی در این ایام برای گرامی داشت این روز در دستور کار کمیته امداد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی الهیاری در جلسه شورای مدیران کمیته امدادامام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه امسال نیز سعی کردیم برنامه‌های خود را در حوزه فرهنگی ونرم افزاری اجرا کنیم، خاطر نشان کرد: در برگزاری جشن‌ها و سخنرانی‌های مذهبی برای تبیین واقعه غدیر برنامه‌های فرهنگی، شامل مسابقات مختلف از جمله درفضای مجازی کتابهای ویژه‌ای مربوط با واقعه غدیر در اختیار عموم مردم به خصوص خانواده‌های تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرد که مسابقه ویژه‌ای برگزار و به قید قرعه به برندگان جوایزی اهداء می‌شود.

رئیس ستاد غدیر در کمیته امدادامام خممینی(ره) استان فارس افزود: فضا سازی و آذین بندی در دستور کار ۶۴ مرکز تابعه این نهاد در سطح استان قرار دارد که درراستای اهداف برنامه ریزی شده انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان فارس در تشریح ۳۰ برنامه در روز عید غدیرخم اظهار داشت: در حوزه فضا سازی اداری تمامی مجموعه‌های اداری، آموزشی وفرهنگی این نهاد زیر پوشش تبلیغات و اطلاع رسانی و تمامی ابزارهای تبلیغاتی در اختیار مجموعه برای اطلاع رسانی برنامه‌های مربوط قرار خواهد گرفت.

الهیاری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی این نهاد در دهه ولایت برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: به منظور آشنایی هرچه بیشترفرزندان تحت حمایت با فضائل حضرت علی(ع) اولین امام شیعیان و شناخت واقعه تاریخی غدیر مسابقات مختلف خوشنویسی، شعر، خوشنویسی و داستان نویسی برگزار خواهد شد.

وی به دیگر برنامه‌های دهه ولایت اشاره کرد و افزود: تکریم کارکنان سادات با هدف تکریم جایگاه سادات و فرهنگ سازی این مهم و همچنین حرکت دسته جمعی جوانان کانون‌های پیرو ولایت به طرف امام زادگان و دیداربا ائمه جمعه شهرستان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در ادامه از اهدای هدایای ویژه به خانواده‌های سادات تحت حمایت خبر داد و تصریح کرد: جهت زوج‌های جوانی که در این ایام مبارک به خانه بخت می‌روند نیز کمک هزینه ازدواج تعلق خواهد گرفت تا شیرینی این ایام برای این جوانان در آستانه زندگی مشترک مضاعف شود.

الهیاری ادامه داد: ۲۹ جشن محلی با هدف تعمیق مبانی دینی و معرفتی خانواده‌های تحت حمایت در سطح استان و همچنین در۲۷خوابگاه وکانون فرهنگی با هدف تبیین اصل ولایت امیرالمومنین علی(ع) و واقعه تاریخی غدیر باسخنرانی روحانیون، مداحان و واعظین اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و مسابقاتی نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس ستادغدیر و مدیرکل کمیته امداد امام خممینی(ره) استان فارس در پایان سخنانش گفت: ترویج مفاهیم نهج البلاغه و تفسیر این کتاب ارزشمند از ابتدای دهه ولایت جهت پرسنل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان فارس و به صورت ویژه کارگاه آموزشی غدیرجهت دانش آموزان مستقر در خوابگاه‌های دانش آموزی و کانون‌های فرهنگی تا پایان سال به صورت کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز