خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مرکز فوریت‌های پزشکی کردستان:

فراهم بودن ۹۰ درصد توانمندی‌های پزشکی استان برای درمان اتباع خارجی

کد خبر : ۲۰۳۶۶۹

تمام تخصص‌های پزشکی و درمانی در استان کردستان خصوصا شهر سنندج آماده ارائه خدمات پزشکی به اتباع ورودی به کردستان هستند.

مدیرعامل مرکز فوریت‌های پزشکی کردستان گفت: ۹۰ درصد توانمندی‌های پزشکی در سطح استان کردستان برای پذیرش و درمان اتباع خارجی کشور عراق مهیا و فراهم است.

به گزارش ایلنا، سعید بیگلری افزود: اگر شرایط لازم برای ورود گردشگران و اتباع خارجی از جمله سهولت در ورود از مرز باشماق، ارایه اطلاعات در خصوص مراکز درمانی استان و نحوه خدمات رسانی توسط دفا‌تر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، اطلاع رسانی و تبلیغات فراهم شود بیماران اتباع کشور عراق بیشتر و راحت‌تر وارد استان خواهند شد و قطعا شمار آمبولانس‌های خصوصی برای خدمات رسانی نیز بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌ها و دفا‌تر خدمات گردشگری استان می‌توانند در بحثپذیرش و دریافت هزینه‌های مناسب، اتباع خارجی را یاری کنند که این امر نیازمند اطلاع رسانی و نحوه پذیرش آن‌ها است چنین شرایطی هم جذب گردشگر را فراهم می‌کند و هم بیماران کمتر به سمت کشورهایی همچون اردن، ترکیه و کویت خواهند رفت.

بیگلری اظهار کرد: تمام تخصص‌های پزشکی و درمانی در استان کردستان خصوصا شهر سنندج آماده ارائه خدمات پزشکی به اتباع ورودی به کردستان هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان هم در خصوص ظرفیت‌های توریسم درمانی استان کردستان گفت: گردشگری سلامت مجموعه‌ای از خدمات مشتمل بر خدمات سلامتی، گردشگری، مدیریت، آموزشی، بازاریابی، حمل و نقل، امور گمرکی، بیمه، تبلیغات، تسهیل در امر ورود و خروج گردشگران است.

آرمان وطن دوست افزود: گردشگری سلامت با هدف توسعه مبادلات بازرگانی در حوزه سلامت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی، توسعه صادرات، کسب در آمد ارزی، تبادل و انتقال دانش فنی و فناوری‌های پیشرفته صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه به بخش‌های مختلف گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت شامل گردشگری پزشکی، گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی است که استان کردستان به دلیل دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متناسب با گردشگری سلامت می‌تواند در این حوزه گردشگر جذب کند.

رییس جامعه هتلداران استان کردستان نیز در این ارتباط گفت: اگر قابلیت‌های پزشکی و درمانی در استان کردستان بررسی و اطلاع رسانی شود می‌تواند اتباع خارجی بیشتری را در حوزه پزشکی وارد استان کرد.

عبدالحمید حمیدی افزود: ما در بحثاسکان، هتل‌ها، مه‌مان پذیر‌ها و مسافرخانه‌ها را با امکانات لازم در اختیار اتباع خارجی که برای درمان و طبابت وارد استان می‌شوند، قرار داده‌ایم.

وی در ادامه به ایجاد هتل آپارتمان‌ها اشاره کرد و افزود: می‌توان با ایجاد هتل آپارتمان در کردستان به اتباع خارجی عراقی که برای درمان وارد استان می‌شوند خدمات ارایه داد و با این کار می‌توان کمک شایانی به گردشگری سلامت کرد.

استان کردستان هم اکنون بیش از ۳۰ بیمارستان، درمانگاه وپلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز