خبرگزاری کار ایران

در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان؛

جوانان پوسترهای غزه را طراحی کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۶۶

هنرمندان جوان در رشته پوستر بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان پوسترهایی با موضوع غزه طراحی کردند.

بخش پوستر بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با موضوع غزه و با تم فرهنگی و ملی برگزار شد و هنرمندان جوان در آثار پوستر مظلومیت و مقاومت غزه را طراحی کردند.

به گزارش ایلنا؛ همچنین موضوع انسلن، محیط و پایداری نیز یکی از موضوعات رشته های نقاشی و کاریکاتور و عشق، انسانیت و ایستادگی از موضوعات رشته حجم این دوره جشنواره هنرهای تجسمی است.

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در دفاع از مردم مظلوم غزه یکی از موضوعات بخش پوستر را به غزه اختصاص داد و رشته هایی از این جشنواره نیز به موضوع انسان و پایداری پرداختند.

در دومین روز جشنواره تجسمی جوانان مجید ملانوروزی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی از کارگاههای نه گانه در رشته های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، حجم، طراحی، پوستر، کاریکاتور، تصویرسازی و عکاسی دیدن کرد.

ملانوروزی در این بازدید با تاکید بر توجه به جوانان گفت: در این کارگاهها استعدادها و توانمندی های قابل توجهی از هنرمندان جوان را می توان دید و بخشی از آثار هنرمندان جوان بیانگر استعداد و توانایی تخصصی و هنری آنهاست که امید به آینده هنر را تقویت می کند.

مدیر کل هنرهای تجسمی افزود: یکی از مهمترین اهداف جشنواره هنرهای تجسمی جوانان شناسیایی همین استعداد و بضاعت هنرمندان جوان است که ایجاد فضای رقابت کارگاهی و حضور جوانان از سراسر کشور این امکان را فراهم می کند.
نشست " هنر جوان و موانع پیش رو در هنر امروز ایران " نیز در دومین روز جشنواره با سخنرانی امیر سقراطی برگزار شد.

امیر سقراطی در این نشست گفت: به عنوان کسی که در چند سال اخیر از نزدیک شاهد به عرصه آمدن نسل جدید بوده، تماشای آثار هنری جوانان را جذاب و دل‌نشین دیده‌ام. در طی سال‌های اخیر حجمی باورنکردنی‌ از مقالات من برای این نسل بوده و سعی کرده‌ام در حد توان راه آزمون و خطایشان را نبندم و در عوض با انعطاف بیشتری با ایشان روبرو شوم. گاه عجول‌اند، گاه خجول، گاه غیر منعطف و گاه تُرد و شکننده و اگرچه این نسل نیاز به حمایت دارد اما نباید با «خط» دادن و «چه کار کن، چه کار نکن» راهشان را بیراه کرد.

جوان اگر چه همه چیز می کشد، کارهایش در معنا پیچیده و گنگ است؛ تلخ بین و عجول است و در اجرا نامتناسب و سرهم بندی شده، و هرچند تجربیات زیست‌اش محدود است و تماشای اثرش الزاماَ به تماشای گوشه‌هایی از زندگی‌اش ختم نمی‌شود؛ اما از تجربه‌کردن نمی‌هراسد و هر دم حرف تازه‌ای به میان آورده و تماشاچیان جدیدی برای خود فراهم می‌آورد. مهم این است که از شکست نهراسد و به پیش برود.

سقراطی در ادامه گفت: به احتمال بسیار زیاد در آینده، شیوۀ هنری و نگرش هنرمندان جوانِ اکنون تغییر خواهد کرد و دست‌آوردهای جدید و عرصه‌های فراخی را تجربه خواهند کرد؛ آنچه امروز برایشان قطعیت دارد می‌تواند فردا در عدم تَعیّن و عدم قطعیت رنگ ببازد و آنچه امروز تردید و احتمال است فردا ایمان و یقین باشد؛ اما آنچه اکنون با آن روبرو هستیم جهان هنرمندانه‌ای است سرشار از جوانی؛ که گاه رنگ‌ و بوی شادی دارد و گاه غم.

وی افزود: و در همین احوالاتِ شورانگیز طراوت و جوانی در کار خویش مُصِر و پیگیرند و به همان میزان پایا و دلیر. پیشاپیش شادمانه‌ام را اعلام می‌کنم: که دوست دارم سال‌های بعد نام هنرمندان حاضر در این جشنواره بزرگ را در صفحات تاریخ هنر ایران ببینم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز