خبرگزاری کار ایران

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان خبرداد؛

55 اكیپ راهداری برای رویارویی با فصل سرما آماده شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۸

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: امكانات، تجهیزات و پرسنل در این زمینه آمادگی کامل دارند.

زنجان ـ ایلنا: مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان کم توجهی از حوزۀ راه های استان انتقاد کرد و گفت: در استان توزیع اعتبارات راهداری کارشناسانه نیست.

به گزارش ایلنا از زنجان با آغاز فصل سرما و بارندگی مدیریت راهداری این اداره كل با استقرار در 27 راهدارخانه كه در گردنه ها و نقاط سردسیر می باشد به استقبال زمستان می رود.

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: امكانات، تجهیزات و پرسنل خدمات رسان با 415 نفر راهدار و 196 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك در قالب 55 اكیپ راهداری ارائه خدمات خواهند نمود.

كلیم الله وثوقی با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی استان بر ضرورت آمادگی بیشتر و پیش بینی تمهیدات لازم برای مقابله با كولاك های شدید و یخبندان تأكید نمود و افزود: آمادگی های قبل از شروع نزولات جوی، هنگام بارش و نیز پس از آن لازم است تا جاده ها همواره ایمن باشند ورانندگان و مردم به راحتی سفر كنند.

وی با اشاره به اهمیت راهداری زمستانی افزود: در حوزه استحفاظی استان زنجان 26 گردنه مهم به طول 250 كیلومتروجود دارد و در جلسات متعددی كه با حضور كارشناسان راهداری و رؤ سای ادارات تابعه برگزار می كنیم نقاط ضعف و قوت راهداری زمستانی را برای مقابله با بحران ها در فصل سرما ویخبندان، مورد بررسی قرار می دهیم.

وثوقی در بخش دیگری از صحبت های خود نسبت به کم توجهی ها در حوزۀ راه های استان انتقاد کرد و گفت: در استان توزیع اعتبارات راهداری کارشناسانه نیست.

وی با تآكید بر ضرورت حفظ و نگهداری راه های موجود و گفت: حفظ و نگهداری جاده ها هزینه براست و اصولاً باید ۲ تا ۶ درصد ارزش راه ها صرف نگهداری آنها شود كه متآسفانه در عمل اینگونه نیست.

وی یادآورشد: برای نگهداری مطلوب راه های استان زنجان حدود 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از بارش، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها است، گفت: ذخیره‌سازی شن و نمک، آماده‌سازی ماشین‌آلات تخصصی و.... انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در طول راه های استان زنجان به بهترین وجه تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان خدمات به مسافران جاده‌ای ارائه شود.

وثوقی با بیان اینکه امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها، سالی پر بارش و سرد را پیش رو داریم، بر آماده باش کامل اکیپ‌های راهداری تآکید کرد و گفت: به طور معمول طرح‌های زمستانی راهداری از نیمه دوم آذرماه آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین ادامه می‌یابد.

مدیر راهداری اداره كل راه وشهرسازی استان در پایان انگیزه راهداران این استان را برای خدمت به مردم توصیف‌ناپذیر ذکرکرد و افزود: مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی قابل تقدیر راهداران مهم‌ترین عامل در پاسداشت جان و مال مردم در جاده‌های کشور است که این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز