خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در افتتاح همزمان متمرکز ۹۶ طرح تعاونی تاکید کرد:

نقش ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشوربایستی اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۴۲

ایحاد یک فرهنگ و باور عمومی و تعین تکلیف تعاونی های در حال رکود موجب خواهد شد، که این بخش از اقتصاد در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

استاندار اصفهان در مراسم افتتاح همزمان متمرکز ۹۶ طرح تعاونی در استان اصفهان که با حضورمعاون تعاون، وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی و تعاونگران فعال و نمونه استان برگزار شد اظهار داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی در کشور جایگاه خود را در اصول ۴۳و ۴۴ قانون اساسی پیدا نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر پور، افزود: با عنایات و حمایتهای ویژه مقام معظم رهبری این بخش از اقتصاد در برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت از جمله سند چشم انداز ۲۰ ساله و سیاستهای کلی وقانون اصل ۴۴ جایگاه کلیدی خود را به دست آورد.

وی تصریح کرد: تعاونی ها، سازمانها ونهادهای مردمی هستند که در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصات یک واحد اقتصادی و تجاری دارای ارزشهای اخلاقی و اجتماعی هم می باشند و عرصه ظهور تلاشهای دسته جمعی و گروهی برای نیل به اهداف مشترک و پیشرفت و توسعه است.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش تعاونی ها در رشد اقتصادی شرایط فعلی کشور تاکید نمود: بایستی با جدیت به دنبال اجرایی کردن سیاست کلان رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در نقش ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در ارتباط با موضوعات مختلف استان از جمله صادرات، تولید، آب، امنیت و محیط زیست تصریح نمود اولین استانی هستیم که توانسته ایم مشکلات بخش تعاون را برای رسیدن به یک راه کار علمی در جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی آسیب شناسی کنیم.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه این آسیب شناسی و راه کارهای ارائه شده می تواند الگویی برای کشور وسایر استانها باشد افزود: به نظر می رسد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبلیغ نقش موثر تعاونیها در اقتصاد کشور کوتاهی نموده است و نتوانسته حجم کارهای بزرگی که صورت گرفته را اطلاع رسانی نماید.

زرگرپور ادامه داد: باید جایگاه واقعی تعاون را برای مردم تشریح کرد و می توان گفت ما در ایجاد فرهنگ تعاون و کار دسته جمعی موفقیت چندانی نداشتیم.

وی تصریح کرد: ایجاد فرهنگ و باور عمومی وهمچنین تعیین تکلیف تعاونی های در حال رکود باعثخواهد شد این بخش از اقتصاد در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

زرگرپور درپایان با اشاره به ظرفیتها و وجود ایده ها و فکرهای نو و خلاق در استان اصفهان اظهار داشت این استان میتواند از نظر تعاون در کل کشور الگو ونمونه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز