خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش؛

رییس جمهور عازم آلماتی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۸۲

رئیس جمهور به منظور شرکت در جهاردهمین اجلاس شانگهای که در دوشنبه برگزار می شود به تاجیکستان سفر می کند و گفته می شود که در حاشیه این اجلاس رئیس جمهور ایران و روسیه نیز با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

دقایقی پیش رییس جمهور با بدرقه رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به منظور انجام سفری دوجانبه عازم آلماتی پایتخت قزاقستان شد

به گزارش ایلنا، از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر دو جانبه به قزاقستان که به دعوت همتای قزاقستانی روحانی انجام می‌شود، امضا چند سند در عرصه های اقتصادی، صنعتی و علمی با حضور روسای جمهور ایران و قزاقستان، دیدار با مقامات مختلف قزاقستان و گفت‌وگو پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی و نیز گسترش همکاری‌های دوجانبه و شرکت در همایش بزرگ اقتصادی خواهد بود.

همچنین رئیس جمهور به منظور شرکت در جهاردهمین اجلاس شانگهای که در دوشنبه برگزار می شود به تاجیکستان سفر می کند و گفته می شود که در حاشیه این اجلاس رئیس جمهور ایران و روسیه نیز با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بررسی همکاری کشورهای عضو شانگهای بویژه همکاری های امنیتی، اقتصادی، علمی و ترانزیتی برخی از محورهای این دوره از اجلاس شانگهای خواهد بود.

لازم به ذکر است سازمان همکاری های شانگهای در سال ۲۰۰۱ با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شدو جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان در این سازمان مقام ناظر را دارند.

با توجه به آن که تاجیکستان از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ ریاست سازمان همکاری های شانگهای را بر عهده گرفته است، چهاردهمین اجلاس سران با عنوان «همکاری، هم رشدی همشکوفایی» در دوشنبه برگزار می شود.

از دیگر برنامه های رییس جمهور در سفر به تاجیکستان علاوه بر شرکت در اجلاس شانگهای، امضا چند سند همکاری با حضور روسای جمهور دو کشور با توجه به مشترکات متعدد تاریخی، فرهنگی و به ویژه زبان مشترک ایران و تاجیکستان، دیدار و گفتگو با مقامات تاجیکستان و نیز دیدار با بازرگانان تاجیک و تجار ایرانی مقیم این کشور خواهد بود.

رییس جمهور را در سفر به قزاقستان و تاجیکستان علی جنتی وزیرر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حجتی وزیر کشاورزی، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور همراخی می‌کنند.

لازم به ذکر است رییس جمهور شنبه مصادف با ولادت علی بن موسی الرضا برای انجام هشتمین سفر استانی خود به خراسان سفر کرده بود و قرار بود صبح امروز(دوشنبه) از فرودگاه مشهد عازم آلماتی شود اما به منظور عیادت از مقام معظم رهبری برنامه سفر خود را تغییر داد و به تهران بازگشت و برنامه سفر خود به قزاقستان را به بعد از ظهر امروز موکول کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز