خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

نباید به بانک‌ها به چشم ارگان‌های امدادی نگریست

کد خبر : ۲۰۲۷۷۳

منابع بانکی باید به محل‌های برگشت پذیر سوق داده شوند تا بتوان در زمان لازم از آن‌ها مجدداً برای به گردش درآوردن چرخ اقتصاد مملکت استفاده کرد و نباید به بانک‌ها به چشم ارگان‌های امدادی نگریست.

استاندار کردستان در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های استان در ارتباط با اعتبارات صندوق توسعه ملی عملکرد مثبت بانک‌ها گفت: تلاش مدیران و مسئولان استان در کنار توجه و همکاری و تعامل مردم با دولت باعثشده است معوقات بانکی استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر باشد.

زاهدی افزود: رئیس کل بانک مرکزی قول مساعد داده است تا مشکلات مرتبط با واحدهای تولیدی استان را که نیاز به سرمایه در گردش دارند به صورت ویژه رفع کند بنابراین باید از این فرصت به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استان‌های کمتر توسعه یافته مثل کردستان برای قرار گرفتن در مسیر توسعه نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: در این راه مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌ها و مدیریت ارشد استان باید تعامل و همکاری لازم را با هم داشته باشند.

زاهدی گفت: همه ما یک وظیفه سازمانی و یک وظیفه شرعی و وجدانی در برابر توسعه استان داریم بنابراین باید با تمام توان به این وظایف عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه کردستان در گروِ همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مردم است انتقال سرمایه و سرمایه گذاری در استان را در مقایسه با سایر نقاط کشور مشکل‌تر عنوان کرد و گفت: باید برای نهادینه کردن فرهنگ سرمایه گذاری در کردستان بیش از پیش تلاش کرد.

وی تصریح کرد: باید شرایط استان به گونه‌ای شود که بانک‌ها برای جذب سرمایه گذار با یکدیگر رقابت کنند که این وضعیت در صورتی محقق می‌شود که جلسات در خصوص عملکرد بانک‌ها برای جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی به صورت منظم برگزار شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی نیمه تعطیل باید به عنوان یکی از اولویت‌های بانک‌های استان در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: باید سرمایه گذاری انجام شده در این واحد‌ها و امکانات موجود آن‌ها نظیر ساختمان و ماشین آلات مجددا برای کمک به چرخه تولید استان به کار گرفته شود.

زاهدی تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی قول مساعد داده است تا مشکلات مرتبط با واحدهای تولیدی استان را که نیاز به سرمایه در گردش دارند به صورت ویژه رفع کند بنابراین باید از این فرصت به خوبی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری صحیح مدیران ارشد استان لازم است بانک‌ها نسبت به اعلام منابع و مصارف خود اقدام کنند، افزود: معرفی واحدهای بزرگ تولیدی صنعتی که می‌توانند به امر سرمایه گذاری در کردستان کمک کنند باید توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان کاسته شدن از قدرت خطر پذیری مدیران استان در نتیجه اتفاقات روی داده در حوزه اقتصاد مملکت را به زیان جذب سرمایه گذاری در منطقه دانست و گفت: مدیران و بویژه دست اندرکاران حوزه اقتصاد استان باید ضمن در نظر گرفتن اهلیت سرمایه گذارانی که کردستان را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند از دست به عصا حرکت کردن در این بخش دوری کنند.

زاهدی تغییرات نرخ ارز در سال‌های گذشته در کشور را یکی از دلایل کاهش سرمایه گذاری عنوان و اظهار کرد: باید در کنار قبول این واقعیت تدابیر لازم برای جبران این وضعیت چه از سوی بخش دولتی و چه بخش خصوصی اندیشیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز