خبرگزاری کار ایران

رییس سابق شورای رقابت در گفت و گو با ایلنا:

دولت برای اتمام طرح‌های عمرانی باید توجیه اقتصادی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۳۹

جمشید پژویان اقتصاد دان، اعلام اتمام طرح‌های عمرانی از سوی دولت را غیر اقتصادی قلمداد کرده‌ و معتقد است: نباید دولت بدون تعیین اقتصادی بودن این طرح‌ها اقدام به تخصیص اعتبار کند.

رییس سابق شورای رقابت، اعلام علت ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی را مهمتر از به پایان رساندن آنان دانست و گفت: تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی ناتمام بدون اینکه معلوم شود اقتصادی است یا نه، هزینه‌های جبران ناپذیری را به اقتصاد وارد می‌سازد.

جمشید پژویان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اعلام دولت مبنی بر اتمام بیش از ۵۰۰ طرح عمرانی نا تمام تا پایان امسال، افزود: موضوعی که دولت در این باره مطرح کرده است به دلایلی مثل عدم تعیین این که این پروژه‌ها چرا نا تمام مانده‌اند و اعتباری که قرار است تخصیص داده شود از کدام منبع مالی تامین می شود شفاف نیست.

به گفته این کارشناس اقتصادی، با توجه به اینکه شش ماه از امسال گذشته است و هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است لذا احتمال می‌رود که این طرح‌ها به سال آینده موکول شده و در بودجه سال آینده اعتبار مورد نظر به آنها داده شود.

پژویان خاطر نشان کرد: مادامی که ساختار اقتصاد اصلاح نشود نمی‌توان طرح‌هایی در کشور عملیاتی کرد که شاخصه اقتصادی بودن داشته باشند.

بنابر اظهارات پژویان، اتمام طرح‌های نا تمام اکنون هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز