خبرگزاری کار ایران

۲ طلا بگیریم رکوردشکنی کردیم؛

رضازاده: عضویت در شورای‌شهر شغل نیست / حاشیه‌سازان فکر ملی ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۲۰

همیشه چنین بوده که یک فدراسیون موفق را به حاشیه ببرند این افراد فکر ملی ندارند با این حال ما تابع قانون هستیم. البته دوره مدیریت من در فدراسیون وزنه برداری اسفند ماه به پایان می رسد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: اگر بتوانیم در بازی های آسیایی دو مدال طلا کسب کنیم رکود شکنی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین رضازاده در نشست خبری امروز خود که در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار شد در مورد وضعیت تیم ملی در آستانه عازم به بازی‌های آسیایی اینچئون خاطر نشان کرد: از اسفند سال گذشته ۲۲ وزنه بردار به اردو دعوت شده اند که زیر نظر بهمن زارع و هادی پانزوان تمرینات خود را آغاز کردند. در کنار این دو مربی نیز تعدادی از مربیان شهرستانی نیز در اردوها حضور داشتند.

وی افزود: ما علاوه بر اردوهای مختلف در تهران و شهرستان‌هایی همچون چابکسر یک اردوی ۲۰ روزه نیز در کمپ بین‌المللی مجارستان برگزار کردیم تا وزنه برداران بیش از پیش آماده حضور در بازی‌های آسیایی شوند.

رضازاده در مورد ترکیب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: در وزن ۵۶ کیلوگرم مجید عسگری حضور دارد که در رکوردگیری موفق شد رکورد محمد نصیری را بعد از ۴۱ سال جابجا کند در وزن ۶۹ جابر بهروزی، در ۸۵ کیانوش رستمی و رسول تقیان، در ۱۰۵ نواب نصیر شلال و محمد رضا براری و در به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم بهداد سیلمی و بهادر مولایی ترکیب تیم اعزامی را تشکیل می دهند.

وی در خصوص پیش بینی خود در مورد نتایج وزنه برداران کشورمان در بازی هایی اینچئون خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب تنها یک مدال طلا در بازیهای آسیایی کسب کردیم. برای اینچئون دو مدال طلا بگیریم رکورد شکنی کرده ایم با این حال کار بسیار سختی در پیش داریم اما روی ۴ یا ۵ مدال حساب باز کردیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این سئوال که رکوردهای وزنه برداران کشورمان در جریان رکودگیری های اخیر چندان مناسب نبوده افزود: رکوردگیری همانطور که از اسمش پیداست برای بهبود رکورد انجام می شود. البته وزنه برداری چون رشته رکوردی است، امکان دارد یک وزنه بردار نتواند چندان موفق عمل کند اما رکورد گیری برای رسیدن به شرایط مناسب است.

وی درمورد نبودن چراغ و اسکوربورد در محل رکوردگیری وزنه برداران کشورمان یادآور شد: امکانات سالن از جمله چراغ ها و اسکوربورد متعلق به ۳۷ سال پیش است و از کار افتاده است. هزینه های تامین آن نیز بسیار بالاست با این حال در روز رکوردگیری نظارت دقیقی بر روی رکورد گیری وزنه برداران انجام شد.

رضا زاده در پاسخ به خبرنگارایلنا مبنی بر اینکه تکلیف حسین توکلی سرمربی تیم ملی نوجوانان به کجا انجامید، تصریح کرد: توکلی همچنان با فدراسیون قرار داد دارد. البته فعلا مسابقات در رده نوجوانان وجوانان در پیش نداریم اما به محض شروع تمرینات از وجود ایشان مجددا بهره خواهیم برد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین در مورد استفاده وزنه‌برداران از مکمل‌ها گفت: ما با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ لیستی از مکمل‌های مجاز را در اختیار کادر فنی و ملی پوشان قرار داده ایم. ضمن اینکه اخیرا نیز لیستی از داروها و مکمل های غیر مجاز را نیز دریافت کرده ایم که آن را به اطلاع مربیان و ملی پوشان رسانده ایم.

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته می شود وی باید از بین شورای شهر و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری یکی را انتخاب کند، اظهار داشت: همیشه چنین معمول بوده که یک فدراسیون موفق را به حاشیه ببرند. این افراد فکر ملی ندارند، با این حال ما تابع قانون هستیم. البته دوره مدیریت من در فدراسیون وزنه بردرای اسفند ماه سال جاری به پایان می رسد ضمن اینکه این نکته را باید بگویم که در قوانین نیز آمده که حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی شود.

رضا زاده در پایان در مورد مسابقات جهانی که بلافاصله بعد از بازی های آسیایی برگزار می شود خاطر نشان کرد: بعد از بازی هایی اینچئون وزنه برداران بلافاصله وارد اردو می شوند تا خود را برای مسابقات قهرمانی جهان که در قزاقستان برگزار می شود آماده کنند. البته ما مشکل کمبود فرصت کافی را داریم با این حال باید تلاش خود را به خرج دهیم تا در این رقابت ها نتایج خوبی کسب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز