خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو ایلنا:

سهام عدالت مرا به یاد اصلاحات ارضی در ایران می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۱۶

سهام عدالت مرا به یاد اصلاحات ارضی در ایران می‌اندازد که زمین‌ها را خرد کردند و مدعی شدند این موضوع به منظور افزایش بهره وری عمومی جامعه صورت می‌گیرد اما در نهایت هیچ صرفه اقتصادی به همراه نداشت.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سهام عدالت مرا به یاد اصلاحات ارضی در ایران می‌اندازد.

جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سهام عدالت مرا به یاد اصلاحات ارضی در ایران می‌اندازد که زمین‌ها را خرد کردند و مدعی شدند این موضوع به منظور افزایش بهره وری عمومی جامعه صورت می‌گیرد اما در نهایت هیچ صرفه اقتصادی به همراه نداشت.

وی افزود: سهام عدالت تاثیر زیادی در اقتصاد ندارد علی رغم اینکه می‌توانست برای هر خانواده تاثیر مناسبی داشته باشد.

عدالتیان با اشاره به نواقص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و نحوه واگذاری‌ها اظهار داشت: عدم تغییر مدیریت و تنها مالکیت گروهی خاص باعثشد تا اجرای اصل ۴۴ در نیمه راه رها شود اما با تغییر و تحول اساسی در اجرا می‌توان عدم قدرت بخش خصوصی و اعمال نفوذ آنها را که ممکن است به دلیل کمبود سرمایه باشد جبران کرد.

وی افزود: با مدیریت مجرب بخش خصوصی می‌توان دولت را از تصدی‌گری امور خارج کرد و با اجرای کارآمدتر تصدی گری جدیدی بر اقتصاد کشور حاکم کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت نه تنها دولت کوچک‌تر نشد بلکه بزرگتر نیز شد، خاطرنشان کرد: هر چند آمار و ارقام دقیقی در این حوزه در دست نیست اما آنچه مسلم است این است که خصولتی‌ها جای خصوصی‌های واقعی را گرفتند.

به گزارش ایلنا، طرح توزیع سهام عدالت که قرار بود بستری برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک و توسعه اشتغال در سراسر کشور باشد از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و پیش بینی می شود تا ۵۰ میلیون نفررا پوشش دهد، این طرح بیش از ۷ سال است که همچنان بلاتکلیف مانده اما گفته می شود تا پایان سال تکلیف آزاد سازی خرید و فروش و مالکیت سهام عدالت مشخص شود این در حالی است که کارشناسان معتقدند این طرح چندان هم صرفه اقتصادی نداشته است!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز