خبرگزاری کار ایران

یک فعال حقوق صنفی کارگران انتقاد کرد:

دولت ساختار «دستکاری شده» تأمین اجتماعی را حفظ کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۸۰

«با گذشت بیش از یک سال از شروع فعالیت دولت یازدهم هنوز سازمان تامین اجتماعی به‌‌ همان شیوه‌ غلط دولت گذشته و بدون دخالت موثر شرکای اجتماعی اداره می‌شود.»

یک فعال حقوق صنفی کارگران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا به منظور جلوگیری از تکرار تخلفات مالی و اداری مدیران سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته، اساسنامه «دستکاری» شده سازمان تامین اجتماعی را اصلاح کند.

«عبدالله مختاری» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: با گذشت بیش از یک سال از شروع فعالیت دولت یازدهم هنوز سازمان تامین اجتماعی به‌‌ همان شیوه‌ غلط دولت گذشته و بدون دخالت موثر شرکای اجتماعی اداره می‌شود.

این کارگر یادآور شد: به موجب اساسنامه دستکاری شده سازمان تامین اجتماعی نظارت متقن اعضای کارگری - کارفرمایی شورای عالی تامین اجتماعی جای خود را به هیات امنایی داده است که اعضای کارگری و کارفرمای تنها یک گروه اقلیت آن هستند.

مختاری معتقد است اقدامات غیر قانونی مدیران سازمان تامین اجتماعی در حیف و میل اموال این سازمان نتیجه محو شدن نظارت شورای عالی تامین اجتماعی است؛ افزود: بر فرض که مدیران کنونی این سازمان پاکدست‌ترین افراد جامعه باشند، چه تضمینی وجود دارد که افراد جانشین این مدیران در ساختار غلط موجود به فساد مبتلا نشوند.

این کارشناس مسائل صنفی کارگران تاکید کرد: در شرایطی که کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی با توجیهاتی چون نابرابری هرینه‌ها و درآمدهای سازمان تامین اجتماعی روز به روز نازل‌تر می‌شود، دولت باید با جدیت بیشتری برای بهبود عملکرد سازمان تامین اجتماعی وارد عمل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز