خبرگزاری کار ایران

مدیر اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

بررسی ۲ سناریوی صندوق پس‌انداز مسکن توسط بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۹۸

اول اینکه بانک مرکزی باید از محل تامین کسری صندوق مطمئن شود همچنین پرداخت اقساط که مسئله مهمی است باید به گونه‌ای باشد که مردم توانایی بازپرداخت آن را داشته باشند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی از وجود دو نگرانی در راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن خبر داد و گفت: اول اینکه بانک مرکزی باید از محل تامین کسری صندوق مطمئن شود و دوم اینکه اقساط وام‌ به گونه‌ای باشد که مردم توانایی بازپرداخت آن را داشته باشند.

احمد میرمحمد صادقی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن، گفت: طی نامه ارسال شده دکتر سیف و آخوندی به معاون اول رییس جمهور بانک مرکزی با کلیات طرح موافق است و مشکلی با ان ندارد.

وی افزود: دو سناریو وجود دارد که در حال بررسی‌های آن هستیم و این دو دل نگرانی موجود با کارهای کارشناسی قابلیت رفع دارد.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به دو نگرانی موجود، تصریح کرد: یکی بحثکسری منابع صندوق‌‌ها که بانک مرکزی باید از محل تامین آن مطمئن شود، قطعا دولت در این زمینه باید از طریق بودجه و وجوه اداره شده اقدام کند و مسئله دوم میزان اقساط بازپرداخت این وام است که سناریوهای ارائه شده موجود برای برخی افراد سنگین است.

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه مردم باید توانایی بازپرداخت این وجوه را داشته باشند، تصریح کرد: این دو سناریو در حال بررسی است که در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز