خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

پایگاه اجتماعی اصلاحات مورد طمع فرصت‌طلبان است / نگران ردصلاحیت‌های گسترده نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۴۱

مسئله‌ای که در شورای شهر بوجود آمد، درس خوبی بود برای اینکه اصلاح‌طلبان و تشکل‌های این جریان در انتخاب کاندیداهای خود دقت بیشتری داشته باشند و با حساسیت بیشتری نسبت به هویت افراد آنها را معرفی کنند تا فرصت‌طلبان مجالی برای ورود در لیست‌های انتخاباتی ما پیدا نکنند.

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم معتقد است که جریان اصلاحات دارای پایگاه وسیع اجتماعی است که قطعا این پایگاه مورد طمع فرصت‌طلبان قرار خواهد گرفت.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که معیار گروه‌های اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات مجلس آینده چه چیزهایی باید باشد، گفت: در انتخابات مجلس آینده باید اصلاح‌طلبان با محوریت یک رهبری منسجم وارد عرصه شوند و از هرگونه تفرقه بپرهیزند. در این زمینه رهبران اصلاحات باید همراه با تشکل‌های اصلاح‌طلب به خوبی مراقبت کنند تا به شکل واحد وارد عرصه انتخابات شوند.

وی افزود: توجه به جلوگیری از حضور افراد فرصت‌طلب از موارد دیگری است که باید مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار گیرد تا مبادا عده‌ای با استفاده از عنوان اصلاحات خود را در لیست‌های این جریان جای دهند و بعد از انتخابات به دلیل منافع خودشان تغییر جهت دهند.

قنبری خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات دارای پایگاه وسیع اجتماعی است که قطعا این موضوع مورد طمع فرصت‌طلبان قرار گرفته و خواهد گرفت. این عده همواره تلاش می‌کنند تا به نوعی از این پایگاه به نفع خود استفاده کنند در حالیکه اصلاح‌طلبان و رهبران آنها باید مراقب باشند تا تجربه شورای شهر تهران دیگر تکرار نشود که عده‌ای تحت عنوان اصلاح‌طلب وارد عرصه انتخابات شده و پس از آن امانت‌داری رای مردم را فراموش کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ضرورت همکاری اصلاح‌طلبان با برخی از معتدلین طیف اصولگرا در انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: لیدرهای جریان اصلاحات باید با همکاری یکدیگر چهارچوب‌هایی را مورد بررسی قرار دهند تا جریان معتدل اصولگرا بتوانند با حفظ این چهارچوب‌ها در انتخابات آینده مجلس ائتلاف داشته باشند.

قنبری افزود: وضعیت باید در هر ائتلافی به گونه‌ای باشد که هویت اصلاح‌طلبان حفظ شود در این صورت زمینه همکاری با برخی گروه‌های اصولگرا و معتدل وجود دارد، اما این موضوع را باید لیدرهای جریان اصلاحات مشخص کنند.

نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان حتی در صورت عدم ائتلاف با هر جریانی پیروز انتخابات سال آینده خواهند بود، گفت: با این حال با توجه به اینکه برخی از اصولگرایان معتدل به سمت حضور در جریان اصلاحات تمایل داشته و نوعی میانه‌روی در تفکر واندیشه آنها دیده می‌شود، بهتر است که برنامه‌ریزی و مدیریتی توسط بزرگان این جریان‌ها همچون خاتمی، هاشمی، عارف و ناطق نوری برای انتخابات مجلس آینده تدوین شود تا بحثائتلاف با مدیریت این افراد پیش برود.

وی با بیان اینکه بنده حتما در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی شرکت خواهم کرد، گفت: احساس بنده این است که در انتخابات دور گذشته مجلس برخی از تایید و یا رد صلاحیت‌ها با اعمال نظرهایی از سوی برخی از نهادهای اجرایی صورت گرفت. حداقل در مورد بنده می‌دانم که دستگاه‌های اجرایی گزارش‌های نادرستی را به شورای نگهبان دادند، اما امروز این فضا تغییر کرده است.

قنبری خاطرنشان کرد: شرایط امروز شرایط محدود کردن حضور کاندیداها و مردم نیست. بلکه فضا به سمت انتخاباتی گسترده و فراگیر پیش می‌رود که ما در این فضا نگرانی‌های گذشته را در مورد رد صلاحیت‌های گسترده نداریم.

وی افزود: مسئله‌ای که در شورای شهر بوجود آمد، درس خوبی بود برای اینکه اصلاح‌طلبان و تشکل‌های این جریان در انتخاب کاندیداهای خود دقت بیشتری داشته باشند و با حساسیت بیشتری نسبت به هویت افراد آنها را معرفی کنند، تا فرصت‌طلبان مجالی برای ورود در لیست‌های انتخاباتی ما پیدا نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز