خبرگزاری کار ایران

محجوب در دوازدهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری:

عده‌ای در جامعه با عادت به موج‌سواری بر همه مبانی قدرت حمله می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۰۴

یکی از آسیب‌های مهم سیاسی ما وجود احزاب ضعیف بوده است و آنها بیش‌از آن که از حزب و استمرار نظام حزبی خود دفاع کنند به دنبال کارهای دیگر بودند.

دبیرکل خانه کارگر گفت: یک عده‌ای که در جامعه عادت دارند موج‌سواری کنند بر همه مبانی قدرت حمله می‌کنند و ترویج می‌کنند رفتن به سمت قدرت امری مذموم است. این در حالی است که به طور نمونه ما در سال ۵۷ انقلاب کردیم که قدرت را از نااهل بگیریم و به اهل بدهیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه حزب مردم‌سالاری نشانه‌های یک حزب حرفه‌ای را دارد گفت: برای هدایت حزب حرفه‌ای علم، تخصص و دانش‌ کافی و لازم حزبی باید باشد و آقای کواکبیان این مشخصه‌ها را دارا می‌باشد.


وی با بیان اینکه برای دنبال کردن مشارکت سیاسی احزاب قدرتمند نیاز است گفت: یکی از آسیب‌های مهم سیاسی ما وجود احزاب ضعیف بوده است و آنها بیش‌از آن که از حزب و استمرار نظام حزبی خود دفاع کنند به دنبال کارهای دیگر بودند.


علیرضا محجوب با اشاره به مشخصه‌های یک حزب حرفه‌ای گفت: یکی از مشخصه‌های یک حزب از سایر نهادها و انجمن‌ها ایدئولوژی می‌‌باشد و یک حزب خوب و حرفه‌ای دنباله‌رو یک ایدئولوژی خاص است.

دبیرکل خانه کارگر مشخصه بعدی حزب را دموکراسی حزبی دانست و گفت: دموکراسی ترجمه‌های متعددی دارد. اما ترجمه دقیق دموکراسی که در لسان مقام معظم رهبری و آقای خاتمی شاهد آن هستیم؛ مردم‌سالاری است و هم اکنون دنیا در عرصه مردم‌سالاران می‌باشد توفیق مردم‌سالاری دینی را بدون احزاب سیاسی پای‌بند در این مسیر دلخواه را نمی‌توان پیدا کرد.


وی در ادامه گفت: مردم‌سالاری به یک رفتار حزبی‌، سیاسی و حکومت‌داری نیازمند است و بدون شک محل تمرین و آمادگی برای تحقق مردم‌سالاری احزاب می‌باشند.


دبیرکل خانه کارگر با تمجید از عملکرد حزب مردم‌سالاری گفت: جلسات متعدد و مکرر این حزب و فعالیت مستمر در عرصه سیاسی شاهد آشکاری بر پایبندی حزب مردم‌سالاری برای ترویج مردم‌سالاری است.

علیرضا محجوب در ادامه به بررسی نوع نگاه به قدرت در عرصه سیاسی پرداخت و گفت: برخی به قدرت به دید بد نگاه می‌کنند. این در حالی است که بستگی دارد قدرت دست چه افرادی باشد.

وی افزود: یک عده‌ای که در جامعه عادت دارند موج‌سواری کنند بر همه مبانی قدرت حمله می‌کنند و ترویج می‌کنند رفتن به سمت قدرت امری مذموم است. این در حالی است که به طور نمونه ما در سال ۵۷ انقلاب کردیم که قدرت را از نااهل بگیریم و به اهل بدهیم. حزب به دنبال این است که قدرت به اهلش برسد.


نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در سوره انبیاء گفت: قدرت باید به دست صالحین سپرده شود. برای این کار افراد باید از جوانی در داخل احزاب فعالیت کنند و آماده شوند تا صلاحیت به دست آوردن قدرت را کسب کنند. وی افزود: ظلم بزرگی در حق مردم است که کسی اگر تخصصی نداشته باشد و در جایگاه قدرت قرار بگیرد. این بدترین برخورد با قدرت است.
می‌خواهند به اصلاحات حمله کنند که به اصلاح هم حمله می‌کنند. این در حالی است که امام‌حسین(ع) هم قیام عاشورا برای اصلاح امور جامعه برپا کرد.


وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف احزاب سیاسی به طور عام تلاش برای اصلاح است. حزب پدیده مظلوم ما است که گاه حتی برخی آن را محکوم می‌کنند لذا نمی‌گویم آن را مقدس بشماریم ولی حداقل به آن احترام گذاشته شود. همانطور که در اصل ۲۶ قانون اساسی آزادی‌ها محترم شمرده شده است.


وی افزود: حتی در قانون تجارت هم برای مالکان شرکت‌ها ارزش قائل شده است که می‌طلبد برای فکر و اندیشه حزبی احترام قائل باشیم تا احزاب پا بگیرد.


محجوب در ادامه باز‌هم به ویژگی‌های حزب مردم‌سالاری پرداخت و گفت: حرکت حزب مردم‌سالاری پیش برنده و نمونه یک حزب حرفه‌ای است که برای بهبود زندگی مردم تلاش می‌کند. امیدوارم این حرکت به خوبی کما فی السابق جریان داشته باشد.


دبیرکل خانه کارگر گفت: من همواره با خوش‌بینی به فعالیت‌های حزب مردم‌سالاری نگاه می‌کنم چرا که معتقدم این حزب محل تربیت‌طلاب نظام حزبی است. در طول مدت فعالیت‌ حزب مردم‌سالاری ندیده‌ام به احزاب دیگر بی‌احترامی شود. این یک ارزش است و نشان می‌دهد این حزب در مسیر حرفه‌ای‌گری قدم بر می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز