خبرگزاری کار ایران

مسئول باغبانی جهادکشاورزی استان:

برداشت ۳۲۰کیلوگرم زعفران از۶۰ هکتارمزارع اردستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۱۴

سطح زیر کشت زعفران در اردستان، حدود ۴۲ هکتار بوده که پیش بینی می‌شود درسال جاری سطح زیر کشت این محصول به ۶۰ هکتار برسد.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی اردستان، با اشاره به اینکه کشت زعفران در این شهرستان آغاز شده است، ادامه داد: کشت زعفران در شهرستان اردستان، سابقه دیرینه داشته و زعفران این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بدیعی تاکید کرد: متاسفانه به مرور زمان، کشت زعفران از سطح شهرستان حذف شده بود که در ده سال گذشته با فعالیت این مدیریت، دوباره این کشت رونق پیدا کرده و سال به سال سطح آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: سطح زیر کشت زعفران در اردستان حدود ۴۲ هکتار بوده که پیش بینی می‌شود درسال جاری سطح زیر کشت این محصول به ۶۰ هکتار برسد.

بدیعی افزود: متوسط برداشت زعفران خشک شهرستان در هر هکتار حدود ۸ کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود درسال جاری از مزارع زعفران این شهرستان بیش از ۳۲۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

بدیعی بیان داشت: با توجه به نیاز آبی پایین زعفران و عدم نیاز به آبیاری در فصل تابستان، کشت این محصول در مناطقی همچون شهرستان اردستان که باکمبود شدید آب روبرو هستند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و توصیه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز