خبرگزاری کار ایران

کریدور جدید ارتباطی از مسیر جلفا - نخجوان - قارص ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۶۴

۱۱۲میلیون دلار کالا از گمرک منطقه آزاد ارس ترانزیت شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس از انجام بررسی‌های اولیه برای ایجاد کریدور جدید ارتباطی از مسیر جلفا - نخجوان - قارص خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن خادم عرب باغی با تاکید بر ایجاد مسیرهای ارتباطی حمل و نقلی جدید در این منطقه اظهار داشت: اقداماتی برای فعالسازی این کریدور جدید ارتباطی در حال انجام است که در صورت تحقق این امر و دسترسی نزدیک‌تر به ترکیه و اروپا شاهد تحولی اساسی در ارتباطات حمل و نقلی این منطقه و کشور خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ترانزیت خارجی در ۵ ماه اول سال در منطقه آزاد ارس ۷۰ درصد رشد داشته است اظهار داشت: ترانزیت خارجی انجام یافته از منطقه آزاد ارس در این مدت از ارزشی بالغ بر ۱۱۲ میلیون دلار برخوردار بوده است.

عرب باغی ارزش وزنی کالاهای ترانزیت شده به کشورهای خارجی از این منطقه در این مدت را ۱۸ هزار تن عنوان کرد و گفت: عمده کالاهای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، نفت، گازوئیل، هیدروکربن، ماشین آلات مکانیکی، اتومبیل، کامیون، تریلر، لوازم یدکی کامیون، سیب زمینی، گردو، بادام، پسته، آلو، چدن و آهن قراضه، گوسفند و پوست گوسفندی نمک زده و سیگار بوده که به کشورهای ترکیه، سودان، پاکستان، گرجستان، مصر، امارات متحده عربی، ارمنستان، عراق، جمهوری مولداوی، ازبکستان، آلمان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، اکراین، آذربایجان، قزاقستان، افغانستان و منطقه آزاد کیش، منطقه ویژه سهلان، منطقه ویژه بندرامام خمینی و سایر مناطق ترانزیت شده است.

وی تامین و گسترش زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری و اصلاح قوانین حمل و نقلی و توجه ویژه به نقش مناطق آزاد در صادرات مجدد کالا برای ایجاد ارزش افزوده در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور را از اهم عوامل رونق بیش از پیش ترانزیت خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز