خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عمر تراکم فروشی در شهرها به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۵۲

بیشتر بودن رشد جمعت نسبت به ظرفیت شهر، باعثبروز و گسترش معضلات متعدد مدیریت شهری از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، بهداشت و مسائل روانی و فرهنگی خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: عمر تراکم فروشی در شهر‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی که در جمع مدیران شهرداری تبریز سخن می‌گفت، همچنین بر لزوم حرکت رویکردهای اقتصادی شهرداری‌ها به سمت درآمدهای پایدار تاکید کرد و گفت: امروزه در نظام مدیریت جهانی شهری، عمر تراکم فروشی دیگر به پایان رسیده و استمرار آن، جز ایجاد بحران‌های متعدد اجتماعی و اقتصادی، پیامد دیگری نخواهد داشت.

وی رشد جمعیت را از نتایج تراکم فروشی دانست و تاکید کرد: بیشتر بودن رشد جمعت نسبت به ظرفیت شهر، باعثبروز و گسترش معضلات متعدد مدیریت شهری از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، بهداشت و مسائل روانی و فرهنگی خواهد شد.

رضایی با تاکید بر توسعه مدون و برنامه محور در افزایش ظرفیت شهر‌ها متذکر شد: در صورت غفلت از اجرای برنامه‌های مدون تفصیلی و تعیین محدوده‌ها، ایجاد حاشیه نشینی‌های جدید، به عنوان یک تهدید جدید در کلانشهر‌ها، دور از ذهن نیست.

وی با تأکید بر توسعه همزمان حوزه‌های عمرانی و فرهنگی تصریح کرد: هریک از این دو حوزه، به تنهایی قادر نخواهند بود اهداف ایده آل مدیریت شهری، را تحقق بخشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انتظار این است که فعالیت‌های فیزیکی در حوزه‌های شهرسازی، با اصول فرهنگی و اجتماعی مدون، ترکیب داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تبریز را از چشمه‌های تمدن ایرانی و اسلامی خواند و گفت: امروز نیز تبریز باید نماد این صلاحیت و قابلیت تاریخی باشد.

رضایی افزود: تبریز در طول تاریخ، دروازه اروپا بوده و تحولات و دستاوردهای علمی و صنعتی کشور، همواره مرهون پیشتازی فکری و فرهنگی این شهر بوده است.

وی با اشاره به میزبانی شهرداری تبریز در برگزاری کارگاه‌های پژوهشی سند چشم انداز گفت: سطح انتظارات و توقعات از شهرداری تبریز، بالا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز