خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در قزوین:

سالانه ۱۷۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و فشار خون فوت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۴۷

سالانه ۹۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و ۸۰ هزار نفر به‌دلیل فشارخون بالا در کشور فوت می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت در قزوین گفت: سالانه ۹۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و ۸۰ هزار نفر به‌دلیل فشارخون بالا در کشور فوت می‌کنند.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، علی‌اکبر سیاری در مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین که در سالن اجتماعات شهید بابایی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که سلامت دغدغه خود مردم نباشد، این موضوع محقق نمی‌شود و آن هنگام است که مسئولان باید در صدد فراهم کردن خدمات درمان باشند.

سیاری ادامه داد: خدمات بسیاری در حوزه سلامت، طی دهه‌های گذشته ارائه شده است. اما به دلیل تغییر سیمای مرگ، باید به فکر روش‌های دیگری نیز باشیم.

وی با بیان اینکه روزگاری ۱۳ هزار نوزاد به دلیل ابتلا به بیماری کزاز فوت می‌کردند که هم‌اکنون تنها به یک مورد رسیده است، تصریح کرد: این نشان می‌دهد دستاوردهای حوزه سلامت در کشور بسیار مطلوب است اما بیماری‌ها تغییر کرده؛ به طوری که ۹۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و ۴۳ هزار نفر به دلیل سکته مغزی فوت می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار مرگ به دلیل فشار خون بالا اتفاق می‌افتد، یادآور شد: ۱۵ هزار نفر مبتلا به چربی خون بالا هستند و ۳۴ هزار نفر بر اثر همین عارضه جان خود را از دست می‌دهند که این نشانگر لزوم خودمراقبتی و پیشگیری است.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به موفقیت، باید چند اصل سرلوحه کار مدیران قرار گیرد که نخستین آن‌ها جلب رضایت خداوند است و در سایه اخلاص محقق می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مورد دیگر، عقلانیت به معنای به‌کارگیری عقل، دانش و تجربه برای حل مشکلات بشری است و می‌تواند رضایتمندی هر چه بیشتر مردم را به ارمغان آورد.

سیاری ادامه داد: اجرای قانون، مؤلفه سوم در دستیابی به موفقیت محسوب می‌شود که پس از آن باید نقدپذیری سرلوحه کار باشد و مورد استقبال مسئولان قرار گیرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: علاوه بر این، باید راه را گشود تا افرادی که کوشا‌تر و توانا‌تر هستند در مسند خدمت به مردم جای گیرند؛ ضمن اینکه امید و اعتماد نیز می‌تواند به موفقیت منجر شود.

وی با اشاره به اینکه کشور، امانتی در دست مسئولان است، اضافه کرد: امانتداری در کنار صداقت و وفای به عهد، عامل جلب اعتماد و ایجاد امید در بین مردم است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم توجه به گسترش معرفت دینی در میان دانشجویان عنوان کرد: در کنار این موارد، دانشگاه باید از مرگ نابهنگام و ابتلای افراد به بیماری‌ها جلوگیری کند و سلامت را در سطح همه بخش‌های جامعه اعم از شهر و روستا گسترش دهد.

سیاری به راه‌های حفظ سلامت افراد سالم اشاره و تصریح کرد: تحرک در حد تعریق، خوردن غذای سالم با روغن، نمک و قند پایین، مصرف میوه و خودداری از کشیدن سیگار به عنوان عامل از بین رفتن سلامت از جمله این راهکار‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در استان قزوین، تعامل و همدلی خوبی میان مسئولان مربوطه و نمایندگان مردم در مجلس برای ارتقای سطح سلامت مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه نجات هر فرد به منزله نجات بشریت است، اضافه کرد: باید کارهایی به انجام برسد تا هر فرد زندگی سالمی را سپری و در زمان طبیعی خود فوت کند که این امر نیازمند خودمراقبتی از سوی مردم و اتخاذ تمهیداتی به وسیله دولتمردان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز