خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس فعالیت منسجمی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۲۴

متاسفانه پس از انتخابات هیات رئیسه این فراکسیون فعالیت‌های چشمگیری در آن صورت نگرفته و بیشتر این مدت را منفعل بوده است.

سخنگوی فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی گفت: این نهاد در زمینه اصلاح قوانین مربوط به سازمان‌های مردم نهاد فعالیت منسجمی نداشته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اصلاح قانون تاسیس نظارت بر سازمانهای مردم نهاد گفت: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی در این زمینه فعالیتی به صورت منسجم صورت نگرفته است، البته برخی نمایندگان به صورت پراکنده در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خلاءهای قانونی بسیاری در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه پس از انتخابات هیات رئیسه این فراکسیون، فعالیت‌های چشمگیری در آن صورت نگرفته و بیشتر این مدت را منفعل بوده است.

حاجی دلیگانی در مورد تشکیل شورای صنفی سازمان‌های مردم نهاد افزود: فعالیت در این جهت که سازمان‌های مردم نهاد بتوانند اتحادیه و یا شورای صنفی از آن خود داشته باشند، بسیار مثبت است و مشارکت فعالان جامعه مدنی را افزایش خواهد داد.

وی در پاسخ به اینکه چه نهادی برای صدور مجوز و و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد مناسب‌تر باشد، گفت: به طور حتم در این بخش نقش حاکمیتی باید دیده شود و به نظر می‌آید وزارت کشور مرتبط‌ترین دستگاهی است که می‌تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز