خبرگزاری کار ایران

تابلوسنگ رضا ناجی در تبریز پرده‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۳۱

تابلوسنگ چهره رضا ناجی در میان چهره دیگر بزرگان و تاریخ‌سازان این خطه در بوستان مفاخر آذربایجان نصب شده و آماده بازدید علاقمندان است.

برنده جایزه نقره‌ای جشنواره فیلم برلین؛ هنرمند برجسته تبریزی که با دریافت جوایز مختلف، نام خود را در سپهر سینمایی ایران و جهان ماندگار کرده است؛ از تابلوسنگ چهره خود در بوستان مفاخر آذربایجان پرده‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا ناجی در این آیین از اقدامات شهرداری تبریز و سازمان‌های تابعه این نهاد در راستای حفظ و معرفی مصادیق و تلاشگران فرهنگی جامعه قدردانی کرد و گفت: شهرداری تبریز را یکی از نهادهای تاثیرگذار بر روند استقرار مفاهیم فرهنگی در شهر تبریز به شمار می‌رود

وی تصریح کرد: امروز در همه جای ایران، شهر تبریز را با مصادیق مختلفی می‌شناسند که بسیاری از آن‌ها تحت تاثیر شهرداری و همکاران این مجموعه گسترده شکل گرفته است.

ناجی، حضور خود در پایتخت را به دلیل تسهیل شرایط کاری دانست و حضور در فیلم‌هایی معرفی کرد که در حال بازی در آنهاست و افزود: روح من همیشه در تبریز بوده و همیشه هم در این دیار تاریخ ساز و فرهنگ دوست باقی خواهد ماند و افتخار می‌کنم از اهالی شهری هستم که در اقدامات فرهنگی همواره پیشتاز و جریان ساز بوده‌اند.

وی افزود: از نشانه‌های یک شهر فرهنگی، اهمیتی است که اهالی آن شهر به مسائل فرهنگی و اهالی فرهنگ می‌دهند و من مصداق این امر را وقتی دیدم که برخلاف استقبال نه چندان گرم از من و آقای مجیدی در مهرآباد تهران، استقبال بسیار گسترده و شایسته‌ای از بنده در فرودگاه تبریز صورت گرفت.

ناجی این امر را استقبال از فرهنگ و هنر معرفی کرد و گفت: مردم و نهادهای مختلف شهر و بسیاری از مسئولین وقت با حضور در فرودگاه تبریز نشان دادند برای هنرمندان شهرشان و هنر کشورشان ارزش و احترام بسیاری قائل هستند.

هنرمند برجسته تبریزی، جوایز خود که هم اکنون در موزه سینمای ایران در معرض نمایش عموم قرار دارد ار جایزه‌هایی برای فرهنگ و هنر ایران زمین معرفی کرد و گفت: سینما هنر ماندگاری است و مایه افتخار من است در این حوزه افتخاراتی برای کشور و شهرم به دست آورده‌ام.

وی تبریز را شهری با نظامات مثال زدنی برشمرد و گفت: بسیاری از اصول شهر تبریز بر اساس معیارهای دقیقی تنظیم شده‌اند و نهادهایی مانند شهرداری که در کنار تمام فعالیت‌های جاری و مستمر و وقت گیر خود، از اقدامات و افراد فرهنگی حمایت می‌کنند، پیشرفته بودن شهر را بیش از پیش آشکار و نمایان می‌سازند.

ناجی ابراز امیدواری کرد؛ بتواند فعالیتهای هنری و سینمایی خود را برای معرفی چهره فرهنگی کشور استمرار بخشد و افزود: به لطف خدای متعال توانستم در این عرصه هنر برای شهر و کشورم افتخارآفرین باشم. به همین جهت همواره شاکر خدا هستم و همیشه دعا می‌کنم شرایط برای ادامه خدمت به فرهنگ و هنر کشورم فراهم شود.

تابلوسنگ چهره رضا ناجی در میان چهره دیگر بزرگان و تاریخ‌سازان این خطه در بوستان مفاخر آذربایجان نصب شده و آماده بازدید علاقمندان است.

رضا ناجی در سال ۱۳۲۱ در تبریز متولد شد. فیلم‌های بچه‌های آسمان، تولد یک پروانه، باران، پرنده باز کوچک، سوداگر، او، بید مجنون، باغ‌های کندلوس، برای آمدنت دعا می‌کنم، یک قدم تا خدا، باد در علفزار می‌رقصد، آواز گنجشک‌ها، اسب‌ها گریه می‌کنندو مردی شبیه گرگ از جمله فیلم‌هایی است که رضا ناجی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌ است.

وی در سال ۱۳۸۶ جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم برلین برای بازی در فیلم " آواز گنجشک‌ها " کسب کرد. جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم دمشق برای فیلم " آواز گنجشک‌ها "، دیپلم افتخار بهترین بازیگری از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم " بچه‌های آسمان " به کارگردانی مجید مجیدی، پروانه زرین بازیگری از هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دیپلم افتخار و جایزه ویژه هیات داوران از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم او، جایزه بهترین بازیگر مرد یازدهمین جشن سینمایی دنیای تصویر تندیس حافظ، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره عاشورائیان سپید برای فیلم او، جایزه بهترین بازیگر مرد نویسندگان و منتقدان کشور برای فیلم " آواز گنجشک‌ها "، جایزه بهترین بازیگر مرداسکرین آسیا پاسیفیک برای بازی در فیلم " آواز گنجشک‌ها " از استرالیا از جمله مهم‌ترین موفقیت‌های ناجی در بخش فعالیتهای حرفه‌ای عرصه سینما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز