خبرگزاری کار ایران

در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری‌های مشترک با انسان عنوان شد:

شهرداری اراک در اجرای طرح پایلوت موفق عمل کرده است

کد خبر : ۲۰۱۰۳۷

درکارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری‌های مشترک با انسان که با حضور مسئولین مربوطه درشهرداری اراک برگزار شد، مدیر کل هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اقدامات شهرداری اراک برای اجرای موفق این طرح به صورت پایلوت تقدیر کرد.

در کار گروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری‌های مشترک با انسان که با حضور مسئولین مربوطه در شهرداری اراک برگزار شد، مدیر کل هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری @ های کشور از اقدامات شهرداری اراک برای اجرای موفق این طرح به صورت پایلوت تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل هماهنگی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: این معضل به صورت جهانی وجود دارد و در کشور نیز با انبوهی از جمعیت حیوانات ناقل بیماری روبرو هستیم که وظیفه قانونی شهرداری‌هاست تا دستورالعمل کشوری مبنی بر زنده گیری حیوانات را که از سال ۸۹ اجباری شده است اجرا کنند.

احمدی به انتخاب شهرهای اراک، نیشابور، ارومیه و اسلامشهر به عنوان پایلوت اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین هدف ما اجرای کامل و درست این فرآیند با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های عضو این کارگروه است. چرا که اجرای این طرح صرفا به عهده شهرداری‌ها نیست و باید با کنترل و نظارت و همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها به ویژه دامپزشکی، محیط زیست و مرکز بهداشت انجام شود.

وی گفت: انتظار ما تشکیل مستمر کمیته‌ها و کارگروه‌های مربوطه برای اجرای درست این طرح است که با توجه به پایلوت بودن قطعا با آزمون و خطا نیز همراه خواهد بود و باید با استفاده از نظرات و پیشنهادات همه اعضای کارگروه درجهت رفع این مشکلات گام برداشته شود.

وی افزود: شایسته است از شهرداری اراک تقدیر و تشکر کرد که در اجرای طرح پایلوت کنترل جمعیت حیوانات ناقلین بیماری پیشرو بوده است و انتظار می‌رود در اجرای این طرح، تمامی ارگان‌های ذیربط به صورت هماهنگ با یکدیگر همکاری کنند و تمامی جوانب امر سنجیده شود.

در ابتدای جلسه، محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک نیز ضمن عرض خیر مقدم حضور مدعوین و تبریک دهه کرامت گفت: تشکیل این جلسه در راستای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری‌های مشترک و ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات مسوولین مربوطه جهت بهبود شیوه‌های جمع آوری و نگهداری آنان است.

وی تصریح کرد: شهرداری اراک در اجرای این طرح پیشرو بوده و روش‌های گذشته را منسوخ اعلام کرده است و در همین راستا با استفاده از نظرات کار‌شناسی، روش موثر و سالم ناتبرای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری و به ویژه سگ‌های ولگرد برگزیده شده است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری در صدد رفع کاستی‌های طرح این کارگروه را تشکیل داده و از نقطه نظرات کار‌شناسان استفاده می‌کند.

وی افزود: اجرای این طرح به صورت پایلوت توسط شهرداری اراک، از جانب تعداد زیادی از تشکل‌های مردم نهاد خارج از کشور حمایت شده و از شهرداری اراک بابت پیشرو بودن در اجرای آن تقدیر صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک نیز گفت: بر اساس ماده ۷ دستورالعمل، کانون‌های وفور سگ‌ها ی ولگرد در سه منطقه شهرداری براساس تحقیقات و گزارش‌های مردمی وآمارهای ارائه شده شناسایی و شدت آلودگی سنجیده شده است.

حسین ساده‌وند اظهار داشت: طبق تفاهم نامه، عقیم سازی و نگهداری حیوانات ناقل(سگ‌های ولگرد) ایجاد پناهگاه موسوم به «حیات»، غذادهی و واکسیناسیون آن‌ها انجام شده و به بخش خصوصی واگذار شده است که تا به حال ۴۸ سگ به صورت آزمایشی عقیم شده‌اند.

همچنین بر اساس مشاوره‌هایی که از کار‌شناسان دریافت شده است این پناهگاه در یک محوطه ۹۲۰ متری شامل آبشخور، محل نگهداری سگ‌های‌نژاد دار، محوطه حیاط، محل اولیه سگ‌های ولگرد اتاق رختکن و اتاق جراحی تعبیه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز