خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای فعال شدن طرح های معدنی

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۳۰

برای فعال کردن طرح های معطل و نیمه فعال بخش معدن و صنایع معدنی ۷۰۰ میلیارد تومان در نیمه دوم سال گذشته سرمایه گذاری شد.

فعال کردن این طرح ها که بین ۴ تا ۱۲ سال دچار سکون و کم تحرکی شده بودند دو نکته شاخص داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، ‌ تعداد این طرح ها در بخش معدن و صنایع معدنی به عدد ۳۰ می رسد که شامل پروژه های استانی فولاد، ‌ آلومینیوم جنوب، ‌ الکترود گرافیتی، ‌ توسعه اسکله منطقه ویژه خلیج فارس، معدن روی مهدی آباد، ‌ طلای زرشوران، زغال‌سنگ پروده ۴ طبس، ‌ سیمان ونزوئلا و… است.

در این مدت برای باز شدن ال سی پروژه های استانی فولاد ۱.۸ میلیارد دلار از طریق چین اختصاص یافت. علاوه بر آن یکی دیگر از اقداماتی که در ۶ ماه گذشته برای کاستن از بار مالی این سازمان و‌ روان سازی پیشرفت این طرح ها انجام گرفت واگذاری ۶۵درصدی تعدادی از پروژه های استانی فولاد است به گونه ای که شرکت های تخصصی در صنعت فولاد و نیز شرکت های بزرگ سرمایه گذاری متقاضی و عهده دار سهام این طرح ها شدند.

علاوه بر این در بخش آلومینیوم نیز بزرگ ترین طرح تولید شمش این فلز استراتژیک با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن به عنوان آلومینیوم جنوب، آماده گشایش ال سی شده است. همزمان، طرح های دیگری همچون توده های معدنی گل گهر ۵ و ۶(به طور جداگانه)، ‌ دو پروژه زغالسنگ طبس، استحصال منیزیوم از شورابه های قم، ‌بسته زغالسنگ خمرود و کک سازی زرند، ‌ با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی از چالش تامین، مالی رها شدند.

فعال کردن این طرح ها که بین ۴ تا ۱۲ سال دچار سکون و کم تحرکی شده بودند دو نکته شاخص داشت. نخست آنکه پروژه ها در کمتر از یکسال اخیر زیر سایه مدیریت تحرک دوباره یافتند و دیگر آنکه اکثر پروژه های فوق با حضور سرمایه گذاران داخلی فعال شده اند نه در قالب رد دیون و این به معنای عینیت یافتن اهداف اصلی سیاست های کلان کشور در واگذاری امور به بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز