خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

تفکر مچ گیری در صنعت سمی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۹۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه جمعی از معاونین خود از خط تولید شرکت فولاد هرمزگان بازدید کرد و از نزدیک با روند تولید محصول در این شرکت آشنا شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه جمعی از معاونین خود از خط تولید شرکت فولاد هرمزگان بازدید کرد و از نزدیک با روند تولید محصول در این شرکت آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این بازدید گفت: موتور محرکه هر مجموعه تولیدی کارکنان آن هستند که می‌بایست در راستای حفظ اشتغال موجود و افزایش سطح اشتغال در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده‌اند تمام همت خود را بکار گیریم.

بهروز اکرمی افزود: فولاد هرمزگان پیش قراول فرهنگ کار صنعتی در هرمزگان است که با طرح‌های توسعه‌ای که فولاد هرمزگان دارد، این آمادگی را داریم به هر میزان که بتوانیم به تکمیل زنجیره تولید در این شرکت مادر کمک کنیم چرا که معتقدیم منفعت آن برای استان و کشور خواهد بود، که در این خصوص گزارش این بازدید‌ها به وزیر ارسال و درخصوص رفع موانع و مشکلات بر سر راه صنایع استان انعکاس داده خواهد شد.

وی بیان داشت: به‌عنوان یک نهاد نظارتی، تفکر مچ گیری در اداره کار وجود ندارد. چرا که آن را یک سم می‌دانیم و مجموع اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در کنار واحدهای صنعتی هستیم که به تولید بیشتر و ایمن‌تر را فراهم آوریم که مدیران تولیدی به تولید فکر کنند و نه موارد حاشیه‌ای و جایگاه ما در کنار همدیگر است.

وی بیان داشت: انجام وظایف قانونی ما هیچگونه تزاحمی برای بنگاه‌های تولیدی ندارد بلکه کمک می‌کند واحدهای تولیدی زود‌تر به نتیجه برسند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش فولاد هرمزگان در اشتغال استان را نقش ممتازی برشمرد و افزود: هدف ما کمک به مجموعه‌های تولیدی است که سطح اشتغال موجود را حفظ و زمینه افزایش اشتغال را فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه پاشنه آشیل حاکمیت، معضل بیکاری است، گفت: رونق اقتصادی و سطح اشتغال مناسب و رفع معضل بیکاری و رونق بخشی به اشتغال یکی از برنامه‌های مهم دولت است.

اکرمی بیان داشت: رهاورد صیانت از نیروی کار و راضی نگاه داشتن کارگران و کارکنان هر مجموعه‌ای تولید محصول مطلوب و با کیفیت مناسب را به همراه خواهد داشت.

اکرمی در جمع کارکنان فولاد هرمزگان گفت: بازدید از شرکت فولاد هرمزگان را در گرمای تابستان برنامه ریزی و انتخاب کردیم که با سختی کار کارکنان از نزدیک مشاهده کنیم، قطعاً کار ارزشمندی که انجام می‌دهید برای هر ایرانی و هرمزگانی مایه افتخار است، که از بیرون مجموعه عملکرد شما را می‌بینیم و کار بزرگ و ارزشمندی را که انجام می‌دهید قابل تقدیر و قدردانی است.

وی خطاب به کارکنان فولاد هرمزگان گفت: سرنوشت ما سه گروه که هر کدام سه ضلع این مثلثو مجموعه را تشکیل را می‌دهیم یعنی دولت، کارگر و کارفرما به هم گره خورده است که به هر میزان به یکدیگرکمک کنیم به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت.

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان زمینه ساز صنعتی شدن و پیش قراول فرهنگ سازی کار صنعتی در استان است که فرهنگ کار صنعتی را نهادینه ساخته است.

مهندس آقاجانی افزود: استراتژی فولاد هرمزگان بالا بردن سطح رفاه و فرهنگ سازمانی و تولیدی در استان هرمزگان است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های خوب مجموعه فولاد هرمزگان سبب شد رئیس جمهور در سفر استانی که به هرمزگان داشت، استان هرمزگان را بعنوان قطب اول فولاد آینده کشور معرفی کند که در همین راستا جلسات و برنامه‌های تحقق این مهم در سازمان توسعه و نوسازی و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به طور مستمر برگزار می‌‌شود.

وی با اشاره به اشتغال بالای فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان زمینه اشتغال ۳ هزار نفر را به طور مستقیم فراهم آورده است که با طرح‌های توسعه‌ای که در حال انجام است زمینه اشتغال تعداد بیشتری را نیز فراهم خواهد کرد.

آقاجانی گفت: باتوجه به صنعت نوپا فولاد در استان هرمزگان، جوانان هرمزگانی نشان دادند که استعداد و توانایی خوبی در یادگیری مسائل فنی دارند و همین امر سبب شد که فولاد هرمزگان با و جود پرسنل جوان و به همراه نعمت خدادادی و مزیت‌های فراوانی که هرمزگان دارد به قطب اول فولاد کشور مطرح شود.

وی ابراز داشت: استراتژی فولاد هرمزگان تکمیل زنجیره تولید و فرایند تولید است که در ابتدا کارخانه گندله سازی و در انت‌ها کارخانه نورد برنامه ریزی شده است که تحقق این مهم تحول شگرفی را در استان در تمامی بخش‌ها فراهم می‌آورد.

آقاجانی با اشاره به اینکه ساخت کارخانه نورد چرخ صنایع پایین دستی صنعت را به حرکت در می‌آورد، گفت: ساخت کارخانه نورد است که تولید ورق بلافاصله می‌تواند در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآورشد: فولاد هرمزگان در رسالت‌های اجتماعی خود مشارکت در کارهای عام المنفعه با سازمان‌های دولتی و غیردولتی را که منشاء خیر و برکت و توسعه استان در تمام بخش‌ها باشد را دارد.

مدیر عامل فولاد هرمزگان گفت: کمبود مواد اولیه و کم شدن ۳۰ درصد سهمیه مواد اولیه(گندله) فولادهرمزگان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: توقف این شرکت به دلیل کمبود مواد اولیه فاجعه است که مسئولین امر در این خصوص می‌بایست همکاری بیشتری را داشته باشند.

جهانگیر بشکار، رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی، از کسب رتبه اول اشتغالزایی فولاد هرمزگان در چندین سال متوالی خبر داد وگفت: در سه ماه اول سال جاری نیز فولاد هرمزگان در بین سایر صنایع مستقر در منطقه ویژه رتبه نخست را کسب کرده است.

در این بازدید با حضور مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پروژه اسلب برگردان شرکت فولاد هرمزگان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و برگ زرین دیگری بر موفیقتهای فولاد هرمزگان افزوده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز