خبرگزاری کار ایران

نیروهای اوکراین از فرودگاه «لوهانسک» عقب‌نشینی کردند

کد خبر : ۲۰۰۸۹۰

سخنگوی شورای امنیت ملی اوکراین گفت که به سربازان اوکراین دستور ترک فرودگاه شهر لوهانسک و روستای «هه اورهی ایوکا» داده شده است. با دقت در گلوله‌باران‌ها می توان گفت که این اقدام، توسط افراد مسلح حرفه‌ای توپخانه متعلق به نیروهای روسیه انجام می شود.

جدایی‌طلبان اوکراین موفق شدند شهر «نوازوفسک» در جنوب شرق این کشور را به تصرف خود در آورند و اکنون حمله به شهرهای ساحلی را تشدید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، حملات هفته گذشته آنها به مناطق ساحلی دریای «آزوف» در شمال دریای سیاه نیز این نگرانی را به وجود آورده که جدایی‌طلبان تصمیم دارند با تسلط بر این مناطق، امکان ارتباط زمینی میان روسیه و کریمه را فراهم کنند.

«آندره لیسنکو» سخنگوی شورای امنیت ملی اوکراین در این‌باره گفت: «به سربازان اوکراین دستور ترک فرودگاه شهر لوهانسک و روستای «هه اورهی ایوکا» داده شده است. با دقت در گلوله‌باران‌ها می توان گفت که این اقدام، توسط افراد مسلح حرفه‌ای توپخانه متعلق به نیروهای روسیه انجام می شود.»

در تصاویر منتشر شده نیز تانک‌های روسی در میان کاروان جدایی‌طلبان دیده می‌شود.

این سخنان درحالی بیان می‌شود که روسیه بارها اتهام‌های مربوط به ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به اوکراین را رد کرده و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور نیز تاکید کرد که مسکو تنها خواهان «آتش‌بس فوری و بی قید و شرط» است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز