خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

تا پایان برنامه ششم، ظرفیت انرژی تجدیدپذیر به ۷ هزار مگاوت می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۸۸

کماکان لزوم سرمایه گذاری عظیم بخش دولتی، سیاست‌ها و قوانین و منطقی کردن نرخ خا مباحثی است که در این زمینه مطرح است اما با توجه به اینکه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گریزناپذیر است باید راه حل منطقی برای نیل به این مقصود پیدا کنیم.

عضو انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور با اشاره به چالش‌های پیش روی نهادینه شدن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بر لزوم ارائه راهکارهای حل این مقولات تاکید کرد.

سعید مهذب ترابی، عضو انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آینده انرژی‌های تجدید پذیر در سبد انرژی کشور، گفت: واقعیت دنیا این است که کشور‌ها نمی‌توانند مسیر خود را در استفاده از انرژی بروند چرا که مسیر‌ها به این سمت است که تا سال ۲۰۵۰ قطعا انرژی فسیلی در سبد انرژی جایگاهی ندارد لذا ما نیز باید این راه را طی کنیم وگرنه باید جریمه بدهیم واگر این اتفاق نیفتد ارزش افزوده‌ای برای ما ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به واقعیت نگری و تفکری که در کشور در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد شده ممکن است به تمام اهدافی که پیش بینی کردیم نرسیم زیرا با چالش‌هایی مواجهیم.

ترابی بحثاعتبارات و انگیزه بخش خصوصی را از جمله چالش‌های پیش روی بخش انرژی کشور دانست و تصریح کرد: کماکان لزوم سرمایه گذاری عظیم بخش دولتی، سیاست‌ها و قوانین و منطقی کردن نرخ خام مباحثی است که در این زمینه مطرح است اما با توجه به اینکه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گریزناپذیر است باید راه حل منطقی برای نیل به این مقصود پیدا کنیم.

وی در ادامه به بحثقیمت خرید برق انرژی تجدیدپذیر اشاره و اظهار داشت: قیمت خرید برق از اقسام نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۴۷۰ تومان اعلام شده این در حالی است که سرمایه گذاری در هر کدام از نیروگاه‌های بادی و یا خورشدی متفاوت است اما مبلغ خرید برق از هر دو نیروگاه یکی است.

این فعال بخش برق خاطرنشان کرد: با این قیمت‌ها خود بخود می‌گوییم که در بخش نیروگاه خورشیدی سرمایه گذاری نکنیم در حالی که کشور ما ۳۰۰ روز توان استفاده از انرژی خورشید را داشته و در این خصوص پتانسیل بالایی دارد.

وی همچنین به بحثواردات اشاره کرد و گفت: دولت در زمینه واردات و مباحثمربوط به دانش ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز باید تصمیمات قاطعی بگیرد.

ترابی در خاتمه پیش بینی کرد که تا پایان برنامه ششم ظرفیت انرژی تجدیدپذیر به ۷ هزار مگاوت می‌رسد که ۵ تا ۶ درصد ظرفیت نصب شده کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز