خبرگزاری کار ایران

پانزدهمین روز از اعتصاب معدنچیان بافق؛

معاون استاندار با لیست مطالبات کارگران متحصن معدن بافق راهی یزد شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۸۱

شب گذشته خانواده‌های کارگران بازداشت‌شده معدن بافق در حضور نماینده کارگران، امام جمعه و اعضای شورای شهر با معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد مذاکره و خواسته‌های خود را بصورت مکتوب اعلام کردند.

در پانزدهمین روز متوالی اعتصاب حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق، منابع کارگری ایلنا گزارش داده‌اند به دنبال مذاکرات شب گذسته «محمدعلی طالبی»، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با خانواده‌های بازداشت‌شدگان، وی با لیستی از مطالبات کارگران متحصن راهی مرکز استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به گفته این منایع خبری، آقای طالبی شب گذشته(دوشنبه ۱۰ شهریور) به فرمانداری بافق رفته و خانواده‌های کارگران بازداشتی را جداگانه به داخل فرمانداری دعوت کرده است، اما خانواده‌ها دعوت او را نپذیرفته و گفته‌اند تنها با حضور حجت الاسلام «جواد سلیمانی» امام جمعه بافق، اعضای شورای اسلامی شهرستان و «محمدرضا صباغیان»، نماینده کارگران وارد فرمانداری خواهند شد.

بر اساس این گزارش، آقای طالبی در نهایت پیش شرط خانواده‌های کارگران بازداشتی را پذیرفته است و این خانواده‌ها به همراه امام جمعه بافق، اعضای شورای اسلامی شهرستان و نماینده کارگران وارد فرمانداری شده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در عین حال گزارش داده‌اند آقای طالبی در این جلسه ۴ ساعته، بر آزادی ۸ کارگر بازداشتی با قید وثیقه و بعد از پایان اعتصاب تاکید کرده است اما خانواده‌های کارگران بازداشتی زیر بار این پیش شرط‌ها نرفته‌اند.

این جلسه در ‌‌نهایت با مکتوب کردن لیستی از مطالبات کارگران معدن سنگ آهن بافق و خانواده‌های کارگران بازداشتی ساعت ۱۲ نیمه شب پایان یافته است. آزادی کارگران بازداشتی بدون قید و شرط، استعفای مدیرعامل معدن، لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن به شرکت فولاد خوزستان و واگذاری ۱۵ درصد از سهام معدن به شهرستان بافق محورهای اصلی مطالبات طرح شده در این جلسه بوده است.

۲ ساعت بعد از خروج خانواده‌های کارگران بازداشتی از فرمانداری، امام جمعه بافق به همراه اعضای شورای اسلامی شهرستان و نماینده کارگران نیز از فرمانداری خارج شده‌اند و در جمع ۵۰۰ نفره متحصن مقابل فرمانداری گفته‌اند آقای طالبی با لیست مطالبات طرح شده راهی مرکز استان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز