خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در افتتاحیه مجلس خبرگان: / مشروح /

دولت توفیقات خوبی داشته است / از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۵۶

مجلس خبرگان رهبری با استفاده از شناخت عمیق معارف اسلامی انتظار می‌رود تا خط تام ولایت را در عصر غیبت تحصیل کرده و فقیه جامع شرایط را به جامعه اسلامی معرفی کند و براستمرار ولایت و امامت او نظارت کنند و از این حیثچشم بصیر و بیدار ملت در شناخت و ولی فقیه زمان است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت توفیقات خوبی داشته است، گفت: ما از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم و می‌گویم که عزت و اقتدار نظام باید حفظ شود که شرطش رفع تحریم‌هاست که این تحریم‌ها تجاوزی ظالمانه در حق ملت ایران است و تیم مذاکره کننده هم این را هم می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در افتتاحیه شانزدهیمن اجلاس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کسالت آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی گفت: این دور از مجلس خبرگان رهبری به خاطر کسالت سنگین آیت‌الله مهدوی کنی بدون حضور ایشان برگزار می‌شود.

وی به سوابق انقلابی و درخشان آیت الله مهدوی کنی در مبارزات انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه علمی و تقوای عملی ایشان موجب شده تا چهره‌ای معقول و موجه از ایشان در میان مردم، مراجع، احزاب و گروه‌ها ایجاد شده و از ذات اقدس احدیت می خواهیم که ایشان را به ادامه فعالیت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بازگرداند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتحال چهار عضو دیگر این مجلس اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی از یک نظر از خطیرترین وظایف برخودار است چرا که با استفاده از شناخت عمیق معارف اسلامی انتظار می رود تا خط تام ولایت را در عصر غیبت تحصیل کرده و فقیه جامع شرایط را به جامعه اسلامی معرفی کند و براستمرار ولایت و امامت او نظارت کنند و از این حیثچشم بصیر و بیدار ملت در شناخت و ولی فقیه زمان است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید براینکه مجلس خبرگان رهبری نقطه جمع اسلام و جمهوریت نظام است تصریح کرد: از این حیثمجلس خبرگان رهبری در هندسه نظام جمهوری اسلامی از جایگاه خطیری برخودار است

وی افزود: اصل ولایت فقیه ومردم سالاری دینی از ابتکارات امام راحل(ره) است که البته می‌توان آن را در عمق آموزه‌های دینی و سیره عملی ائمه(ع) مشاهده کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه از فقه اسلامی باقی است به نقش ائمه اطهار اشاره دارد چرا که نقش ائمه در حفظ دین و جامعه اسلامی در تاریخ بسیار مهم است.

وی افزود: در این میان اصل گرانسنگ مرجعیت ولایت فقیه در طول تاریخ علیرغم جنایت حاکمان در برخی کشورهای اسلامی، امت اسلام را از تحریف و ادیان ساختگی و پر زرق و برق حفظ کرده است و نه تنها توانسته اسلام را در جهان بسط بدهد بلکه با عالمی شجاع از تبار امامت و اعتماد به مردم، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساند و نظام جمهوری اسلامی را براساس دین مبین اسلام مهندسی کرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران توانست تحول عظیمی در جهان ایجاد کند گفت: این انقلاب بذر بیداری را در دل مسلمانان علیه مستکبران جهان کاشت و تردیدی نیست که شکوفه‌های بیداری که در جهان اسلام گسترده شده ریشه در انقلاب اسلامی دارد که امام امت آن را بنیان نهاده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مدیریت معنوی وفکری جهان ا سلام را امروز بر عهده دارد گفت: البته با هدایت رهبر معظم انقلاب مسیر حکومت ولی عصر(عج) هموارتر می‌شود. مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی همواره اسلوب شرق و غرب را با چالش مواجه کرده است و توانسته جهان را از خواب غفلت بیدار کند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی یاد آور شد: ایران اسلامی بر پایه نظریه ولایت فقیه و همراهی ملت و رهبری قله‌های استقلال، عزت و پیشرفت را در هم می‌نوردد و با شکوه برابر نظام سلطه مردم ستمدیده را در همه جای جهان حمایت کرده ونیروهای مومن را در مقابل جبهه استکبار هدایت می کند.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در سوریه، لبنان، بحرین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی رخ می‌دهد تاسف بار است. استکبار با تمام قدرت خود به میدان آمده اما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. پیروزی غزه و حماس در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی شعاعی از مشعل ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در منطقه است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز رژیم سفاک صهیونیستی نفرت انگیزترین رژیم تاریخ تلقی می‌شود، گفت: ‌این رژیم از ضعف به کودک کشی روی آورده است اما با رسالت مردم غزه می‌بینیم که مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی پیروز می‌شود. این از برکات انقلاب اسلامی است که خود مقاومت به آن اقرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه البته نظام سلطه از دشمنی با ملت اسلام دست برنخواهد داشت تا چراغ بیداری اسلامی را خاموش کند، گفت: چنین طرح‌هایی نظیر طرح شوم ایجاد گروه‌های تکفیری و مسلح کردن آنها برای تخریب چهره اسلام صورت می‌گیرد که به اعتراف جاسوسان خودشان، آمریکا وانگلیس و رژیم صهیونیستی در طرح شوم لانه زنبور بسیاری از تکفیری‌های خارج اسلام را آموزش داده و وارد برخی از کشورهای اسلامی کرده است.

وی افزود: این جنایتکاران می‌خواهند با گرم شدن بازار فتنه و اختلاف اتحاد میان مسلمانان رااز بین ببرند و با تخریب چهره اسلام راستین چنبره سلطه خود در دنیا را افزایش دهند.
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری فتنه‌های مذهبی و قومی و تحرکات گروه‌های تکفیری را ساخته دسته نظام سلطه به ویژه آمریکا و اسرائیل غاصب خواند و گفت: شرایط امروز ضرورت ورود علما و روحانیون شیعی به میدان رویارویی با مستکبران را بیش از پیش آشکار می کند. نخبگان باید با روشنگری و شجاعت در مقابل اختلافات و تفرقه‌ها که از اهداف شوم جبهه استکبار است بایستند واجازه ندهند رسانه‌های استکبار چهره مشبه از اسلام جلوه دهند تا جوانان ما در دام هر مدعی اسلام خواهی و جهاد اسلامی دروغین نیفتند.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: نخبگان ما باید این مسئله را ترویج کنند که جوانان باید از منابع دقیق اطلاعات لازم را کسب کرده و از علمای به اصطلاح درباری تقلید کورکورانه نکنند چرا که امروز شیطان بزرگ با این سناریو سعی در ایجاد فتنه‌گری و تفرقه میان امت اسلامی دارد و دراین زمینه برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با تاکید براینکه علمای اسلام باید به خوبی مسئولیت خود را در حفظ اسلام راستین ایفا کنند، گفت: آنها با این کار توطئه شیاطین را نقش بر آب خواهند کرد. به لطف خدا هم اکنون ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده که خواست این نظام حمایت از مردم فلسطین و در هم کوبیدن رژیم صهیونیستی است و اقدامات نظامی ایران به یک قدرت بزرگ بازدارندگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به سقوط پهباد صهیونیستی توسط نیروهای نظامی ایران تاکید کرد: تردیدی نیست که با حضور امت همیشه در صحنه و نیروها و دانشمندان افتخارآفرین هر گونه تجاوز با شدت و قدرت پاسخ داده خواهد شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به پیروزی مقاومت اسلامی در غزه اشاره کرد و افزود: همه کسانی که در برابر صهیونیست‌ها با حداقل امکانات و با تکیه به نیروی ایمان ایستادگی کردند و یاد شهدای گلگون کفن جنگ اخیر غزه که اکثرا کودک بودند را گرامی می‌داریم و از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری و حضور مردم در راهپیمایی‌ها تشکر می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که شمارش معکوس در محواسرائیل آغاز شده و مردم دنیا محو رژیم کودک‌کش صهیونیستی را خواستار شد‌ه‌اند.

هاشمی شاهرودی با یادآوری هفته دولت ابراز داشت: این هفته فرصتی بود تا دولت محترم گزارشی از عملکرد خویش ارائه کند که توفیقات خوبی نیز حاصل شده و من به آقای روحانی و همکاران محترم‌شان خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم این توفیقات ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم همه مسئولان نظام از جمله سران قوا با حفظ هماهنگی و همبستگی در مسیر رهنمودهای رهبر انقلاب گام بردارند عنوان کرد: از جمله این رهنمودها رهنمود ۱۵ گانه اخیر مقام معظم رهبری است که نشات‌ گرفته از درایت کارشناسی عالمانه و مدبرانه ایشان است که دولت باید این رهنمودها را منشور اصلاح و برنامه‌های خویش قرار دهد.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند امیدی به گفت‌وگو و مذاکره برابر مستکبرین نیست و تحریم‌های جدید نیز این مساله را ثابت می‌کند و البته ما از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم و می‌گویم که عزت و اقتدار نظام باید حفظ شود که شرطش رفع تحریم‌هاست که این تحریم‌ها تجاوزی ظالمانه در حق ملت ایران است و تیم مذاکره کننده هم این را هم می‌خواهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز