خبرگزاری کار ایران

رمان ۵ جلدی کودک فرهاد حسن زاده در دست تألیف است

کد خبر : ۲۰۰۷۰۹

نمی‌توان گفت بازی‌های کامپیوتری و شبکه‌های اجتماعی باعثفرار از کتاب شده‌اند. از همین تکنولوژی می‌توان برای توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک گرفت.

فرهاد حسن زاده در رابطه با آثار جدید خود گفت: در حال حاضر روی یک رمان پنج جلدی کودک کار می‌کنم به اسم «گروه ۱ + ۵» با موضوع فضاهای شهری و رویکرد‌های آپارتمان نشینی. دلیل نام‌گذاری این مجموعه این است که پنج پسر و یک دختر با هم گروهی تشکیل می‌دهند که این گروه دوستانه در طول داستان دستخوش ماجراهایی می‌شوند. تاکنون یک جلد از این پنج جلد نگارش شده و در دست تألیف است.

این نویسنده و روزنامه‌نگار به خبرنگار ایلنا گفت: داستان دیگری با نام بیژن و منیژه که بازآفرینی داستان شاهنامه است را انتشارات پنجره در دست چاپ دارد. همچنین مجموعه هشت جلدی کودک به نام ماجراهای شیمپالو را قرار است انتشارات چکه منتشر کند.

حسن زاده افزود: کانون پروش فکری کودک و نوجوان قرار است رمانی از من منتشر کند به نام زیبا صدایم کن؛ که موضوع اجتماعی دارد که یک روز پدر و دختر را در خیابان‌های شهر تهران به تصویر می‌کشد. همچنین جلدهای دوم و سوم «قصه‌های کوتی کوتی» که جلد اول آن قبلاً چاپ شده و به زبان‌های چینی، مالایی و انگلیسی ترجمه شده را قرار است کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به زودی منتشر کند.

این نویسنده در رابطه با موضوع فرهنگ کتابخوانی در کشور گفت: فکر می‌کنم یکی از دلایل اینکه کتاب خواندن در جامعه ما کمرنگ شده سیاست‌های غلط دستگاه فرهنگی در سال‌های گذشته است. نمی‌توان گفت بازی‌های کامپیوتری و وجود شبکه‌های اجتماعی و امثال هم باعثاین اتفاق شده‌اند، چراکه این امکانات در همه جای دنیا وجود دارد اما این تأثیری بر فرهنگ کتابخوانی آن‌ها نمی‌گذارد. به نظرم از همین تکنولوژی می‌توان برای توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک گرفت. همین که کتابی را در شبکه اجتماعی معرفی کنیم افراد زیادی را ترغیب به خواندن آن کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تقویت فرهنگ کتابخوانی یک عزم ملی می‌خواهد. کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز مطرح شود. در بخش کودک و نوجوان وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بسیار خوب عمل کند. کتابخانه‌ها تأسیس شوند و کتابداران خبره به کار گمارده شوند. معلم‌ها باید آموزش ببینند تا بتوانند کودکان را به کتابخوانی ترغیب کنند. همچنین والدین باید از طریق رسانه‌هایی چون صداو سیما یاد بگیرند که به فرزندان خود کتابخوانی‌ را بیاموزند و کتاب را به عنوان یک عضو مهم در زندگی کودکانشان مطرح کنند.

حسن زاده با اشاره به این موضوع که قیمت کتاب نسبت به سایر اقلام روزانه آنقدر گران نیست؛ گفت: این گرانی تنها شامل کتاب نمی‌شود. سطح درآمدها پایین آمده و کتاب از سبد خانوار خارج شده.

او ادامه داد: شاید مردم با توجه به سانسور‌هایی که روی متن صورت می‌گیرد اعتماد خود را به کتابی که منتشر می‌شود از دست داده‌اند.

وی در پایان افزود: نویسنده‌ها باید سعی کنند کتاب‌هایی خوب و جذاب برای مخاطب بنویسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز