خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح «شهاب» در ۳۲ منطقه آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۹۳

طرح شهاب از دو سال پیش مطرح شده بود اما به دلیل مشکلات بودجه پیگیری نمی‌شد / در این طرح دانش‌آموزان را بدون جداسازی و به روش تکنیکی در ساحت استعداد‌هایشان مورد سنجش قرار می‌دهند.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از اجرای طرح شهاب در ۳۲ منطقه آموزشی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین شجاعی با اشاره به سیاست‌های پنجگانه آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان منطبق بر اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل بودجه همیشه سیستم‌های آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مرکز ملی استعدادهای درخشان، استانداردسازی این مدارس است که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد گسترش بی‌رویه این نوع مدارس و جذب دانش‌آموز در آن‌ها بودیم و تلاش می‌کنیم بتدریج این مدارس را سازماندهی کنیم.

شجاعی فراگیر شدن طرح «شهاب» را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز دانست و افزود: طرح شهاب از دو سال پیش مطرح شده بود اما به دلیل مشکلات بودجه پیگیری نمی‌شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه «شهاب» مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای بر‌تر است، تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان را بدون جداسازی و به روش تکنیکی در ساحت استعداد‌هایشان مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در طرح شهاب، دانش‌آموزان دوره ابتدایی صرفا توسط معلمین خود شناسایی می‌شوند و در دوره متوسطه علاوه بر ادامه یافتن روند شناسایی، تحت هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت. این طرح باید در تمامی مدارس کشور و در تمام شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی انجام شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: هدف ما در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، اجرای برنامه‌های ویژه، برای دانش‌آموزان برگزیده طرح شهاب است. این گروه با جمعیت تقریبی ۱۴۵ هزار نفر در شش مقطع تحصیلی، بیشتر از دو درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: هدف این طرح تدریس مطالب دانشگاهی یا مطالبی فرا‌تر از اهداف کتب آموزش رسمی نیست، بلکه تعمیق مطالب عمومی است تا بتوانیم استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا کنیم تا در مراحل بعدی تحصیل به بهره‌برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز