خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

یکی از موانع توسعه لرستان کمبود شدید منابع بانکی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۹۷

لرستان از نظر میزان سپرده‌گذاری رتبه ۲۹ کشور را دارد این درحالی است که ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصارف بانک‌های لرستان و ۳ هزار میلیارد تومان منابع این بانک‌ها است.

استاندار لرستان گفت: یکی از موانع توسعه لرستان کمبود شدید منابع بانکی است و همین امر موجب شده بانک‌ها نتوانند به بخش خصوصی تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند در جلسه مشترک بخش خصوصی با دولت در لرستان که با حضور مدیرعامل بانک مرکزی، معاون وزیر صنعت و معدن، مدیرکل نساجی کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: استان لرستان از نظر سرانه درآمدی رتبه ۲۸ کشور را دارد این درحالی است که نرخ بیکاری در این استان ۳۶ درصد است بنابراین ما به دنبال حضور بخش خصوصی در این استان هستیم و این هدف تحقق نمی‌یابد مگر اینکه بانک مرکزی حمایت ویژه‌ای از لرستان داشته باشد.

وی عنوان داشت: لرستان از نظر میزان سپرده‌گذاری رتبه ۲۹ کشور را دارد این درحالی است که ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصارف بانک‌های لرستان و ۳ هزار میلیارد تومان منابع این بانک‌ها است.

بازوند ادامه داد: وقتی که منابع و مصارف بانکی استان لرستان یکسان نیست، نتیجه آن عدم توسعه لرستان و نرخ بالای بیکاری در این استان است. بنابراین تنها راهکار عملی توسعه لرستان حمایت از سرمایه‌گذاران فعلی و جذب سرمایه‌گذاران خارج و بخش خصوصی است اما این امر نیازمند برطرف شدن موانع و حمایت جدی از سرمایه‌گذاران است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: یکی از موانع توسعه لرستان، کمبود شدید منابع بانکی است و همین امر موجب شده بانک‌ها نتوانند به بخش خصوصی تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

این مسئول اضافه کرد: اقتصاد کشور ما بانک محور است و همین امر موجب شده در استان لرستان چالش‌های زیادی به وجود بیاید زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال استان‌هایی می‌روند که زیرساخت‌های لازم در آن استان فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان لرستان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از صنایع نیمه‌فعال و تعطیل لرستان در نظر گرفته شد که امیدواریم با این اعتبار بخشی از مشکلات صنایع لرستان تعیین و تصویب شوند.

بازوند افزود: مشکل اساسی استان ما بحثسرمایه‌ در گردش است که همین امر صنایع لرستان را با مشکل زیادی روبه‌رو کرده است، بنابراین انتظار ما از مدیرعامل بانک مرکزی کشور حمایت ویژه بانک‌های عامل لرستان است و اینکه حضور وی در استان لرستان مشکل منابع و مصارف بانک‌های این استان را حل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز