خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه کارگر شهرستان بروجرد؛

بی‏‌ثباتی و عدم مدیریت از مهمترین مشکلات کارگران بروجردی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۶۶

در سال‏های اخیر هدف اصلی خانه کارگر در بروجرد، رفع مشکلات کارگران بوده که به خاطر عدم مدیریت و همکاری مسئولان مربوطه مشکلات همچنان پا برجا بوده و آن‌گونه که از قبل برنامه‌‏ریزی شده بود، نتوانسته‏‌ایم به خواسته‏‌های آن‌ها رسیدگی کنیم.

رئیس خانه کارگر شهرستان بروجرد بی‏‌ثباتی و عدم مدیریت را از دیگر مشکلات کارگران جهت دریافت کارت مهارت کارگری برشمرد و گفت: این باعثهرج و مرج در دریافت کارت مهارت در سطح شهرستان بروجرد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بروجرد، محمد گودرزی امشب در جمع خبرنگاران افزود: اغلب کارگران عضو این نهاد فصلی و ساختمانی بوده که درصدی از آنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

گودرزی با اشاره به مشکلات پیش‏روی این سازمان مردم‌نهاد اظهار داشت: در سال‏های اخیر هدف اصلی خانه کارگر در بروجرد، رفع مشکلات کارگران بوده که به خاطر عدم مدیریت و همکاری مسئولان مربوطه مشکلات همچنان پا برجا بوده و آن‌گونه که از قبل برنامه‌‏ریزی شده بود، نتوانسته‏‌ایم به خواسته‏‌های آن‌ها رسیدگی کنیم.

رئیس خانه کارگر شهرستان بروجرد از عضویت بیش از ۶ هزار کارگر در خانه کارگر شهرستان بروجرد خبر داد.

وی مهم‌ترین مشکلات کارگران تحت عضو خانه کارگری بروجرد را نبود فروشگاه و تعاونی مصرف برشمرد و عنوان داشت: در حال حاضر آنچه که نیاز است برای انجام امور رفاهی کارگران مشغول به کار و بازنشستگان در این شهرستان وجود ندارد و هر روز که به جلو‌تر می‌‏رویم بر مشکلات این کارگران در سطح شهرستان اضافه می‌‏‌شود و اگر پیگیری‏‌های خانه کارگر هم نباشد، هیچ کس حتی مسئولان شهرستان هم پیگیر نمی‌‎شوند.

گودرزی تعداد اعضای بیمه شده، کارگران ساختمانی حال حاضر در بروجرد را ۴ هزار و ۱۰۰ نفر خواند و اظهار داشت: از این تعداد حدود ۵۰ درصد کارگران فصلی هستند.

وی حذف قراردادهای موقت را یکی از مهم‏‌ترین راه‏‌حل‏‌های رفع مشکلات کارگران دانست و گفت: نسبت دستمزد کارگران در مقابل تورم سه به یک بوده که این خود یک معضل بزرگ برای کارگران است.

وی متذکر شد: در حال حاضر خانه کارگر شهرستان بروجرد با ارائه خدمات آموزشی رایگان و به صورت آزاد به کارگران این امکان را فراهم می‌‏کند که آن‌ها بتوانند با دریافت گواهی تخصصی در رشته‏‌های کاری خود در آینده نزدیک به راحتی به مشاغل مورد علاقه خود بپردازند و امید بر این داشته باشیم تا با اخذ مجوز بتوانند با ایجاد یک مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح شهرستان بروجرد کارگران را به صورت تخصصی‏‌تر آموزش بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز