خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته نکوداشت تبریز؛

دو کتاب نفیس وقف‌نامه ربع رشیدی و تاریخ مطبوعات تبریز رونمایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۰۲

وقف‌نامه ربع رشیدی در واقع شناسنامه شهر تبریز در دوره ایلخانان محسوب شده و اطلاعات ذی قیمتی از تبریز آن دوران در این وقف‌نامه موجود است.

شهردار تبریز از رونمایی کتاب نفیس وقف نامه ربع رشیدی و تاریخ مطبوعات تبریز همزمان با هفته نکوداشت این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی با اشاره به توجه شهرداری تبریز به احیای افتخارات تاریخی کهن شهر تبریز اظهار داشت: وقف نامه ربع رشیدی تنها یک بار و در سال ۱۳۵۶ چاپ شده و از آن تاریخ تا کنون این کتاب تجدید چاپ نشده است.

شهردار تبریز با اشاره به ثبت جهانی وقف‌نامه ربع رشیدی گفت: علی رغم اینکه این وقف‌نامه در سالیان گذشته ثبت جهانی شده بود اما متن وقف نامه و توضیحات مرتبط با آن به صورت کتاب منتشر نشده بود.

وی افزود: وقف نامه ربع رشیدی در واقع شناسنامه شهر تبریز در دوره ایلخانان محسوب شده و اطلاعات ذی قیمتی از تبریز در آن دوران در این وقف نامه موجود است.

شهردار کلانشهر تبریز تصریح کرد: در کنار این کتاب نفیس، کتاب تاریخ مطبوعات تبریز نیز منتشر خواهد شد.

نجفی گفت: علی رغم انتشار کتابهای تاریخ مطبوعات ایران و تاریخ مطبوعات آذربایجان، کتاب مستقلی در خصوص مطبوعات تبریز وجود ندارد و با توجه به منابع و ماخذ موجود از این کتاب نیز همزمان باهفته نکوداشت تبریز رونمایی خواهیم کرد.

شهردار کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: عظمت تاریخ و گذشته تبریز را زمانی می‌توانیم درک کنیم که با گذشتگان و کارهای بزرگی که پیشینیان ما در این شهر با قدمت انجام داده‌اند آشنا باشیم.

نجفی افزود: وجود مزار ده‌ها شاعر، عالم، دانشمند، هنرمند و مردان فرزانه در قبرستان‌های تاریخی تبریز نشان از پویایی تبریز در طی قرون و اعصار مختلف دارد.

وی گفت: وجود فرهیختگان و اندیشمندان بزرگ در این شهر در تاریخ معاصر نیز منشا اثرات نیکی در تبریز بوده است و پیشرو بودن تبریز در انتشار روزنامه‌های تاثیر گذار و خلق آثار بزرگ دینی، ادبی و هنری فرهنگی مدیون وجود همین بزرگمردان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز