خبرگزاری کار ایران

افخم مطرح کرد:

لزوم اعمال فشار جامعه بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی جهت لغو محاصر غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۷۳

جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی برای رفع محاصره کامل غزه و خاتمه تجاوز فشار آورده و این رژیم نسبت به عدم تکرار آن تضمین ارائه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار اعمال فشار جامعه جهانی خصوصاً سازمان‌های بشردوستانه به رژیم صهیونیستی جهت لغو کامل محاصره غزه و کمک‌های انسان دوستانه به فلسطینیان شد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم با اشاره به تبلیغات صهیونیست‌ها علیه مقاومت فلسطین و شروط مطرح شده از سوی فلسطینی‌ها اظهار داشت: مردم در سراسر جهان با نگرانی شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره وضعیت بغرنج انسانی در باریکه غزه به خصوص محدودیت‌های پزشکی، درمانی و بهداشتی و رسیدگی به مجروحان و نیز عدم امکان مداوای زنان و کودکان و سالخوردگان بیمار و همچنین شیوع بیماری و تداوم خسارات گسترده مادی و معنوی ناشی از تجاوز صهیونیست‌ها هستند و شروط مقاومت فلسطین کاملاً مبتنی بر تامین حقوق اولیه و ابتدائی انسانی مردم فلسطین است و رژیم صهیونیستی با مخالفت در تامین شرایط حداقلی و ممانعت از کمک انسانی به مردم غزه، بر کشتار مردم بی‌دفاع اصرار می‌ورزد.

افخم خاطرنشان نمود: لازم است جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی برای رفع محاصره کامل غزه و خاتمه تجاوز فشار آورده و این رژیم نسبت به عدم تکرار آن تضمین ارائه دهد.

افخم آغاز روند بازسازی غزه و التزام صهیونیست‌ها به آن و عدم مانع تراشی در این روند انسانی و بشردوستانه را اقدامات تکمیلی در این خصوص توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد هیأت تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بر پایه مسئولیت حقوقی و انسانی خود بدون توجه به هجمه روانی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و حامیان آن گزارشی منصفانه و عادلانه از ابعاد هولناک تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارائه نماید و با تسریع در ارائه گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مقدمات روند پیگیری حقوقی و قضائی جرایم ضدبشری صهیونیست‌ها را در مراجع ذی‌صلاح سازمان ملل متحد و مراجع کیفری بین المللی فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز