خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان؛

لرستان در زمینه آبزیان پرورشی، رتبه نخست را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۸۷

لرستان در زمینه آبزیان پرورشی در بین استان‌های غیرساحلی کشور، رتبه نخست را دارد و سال گذشته میزان تولید آبزیان پرورشی لرستان ۲۲ هزار تن بوده و لرستان با داشتن ۱۳ مزرعه و تولید ۱۴۶ میلیون قطعه بچه‌ماهی، رتبه نخست را کسب کرده است.

غضنفری اظهار کرد: لرستان در زمینه آبزیان پرورشی در بین استان‌های غیرساحلی کشور، رتبه نخست را دارد و سال گذشته میزان تولید آبزیان پرورشی لرستان ۲۲ هزار تن بوده و لرستان با داشتن ۱۳ مزرعه و تولید ۱۴۶ میلیون قطعه بچه‌ماهی، رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهرداد غضنفری‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه لرستان حدود ۲ میلیون هکتار جنگل و مرتع و در حدود ۶.۶ میلیون واحد دامی دارد افزود: از این مقدار اراضی مرغوب در استان ما، فقط ۲۵ درصد آن‌ها آبی است در حالی که میانگین و نرم کشوری حدود ۴۵ درصد است.

وی تصریح کرد: یعنی حدود ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی به صورت آبی و حدود ۶۰۰ هزار هکتار هم به صورت دیم کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهارد اشت: ما در همین مقدار اراضی آبی، فقط توانسته‌ایم ۳۰ هزار هکتار را در لرستان مجهز به سیستم‌های مدرن آب‌یاری کنیم که این متناسب با پتانسیل و ظرفیت کشاورزی استان نیست و از این سیستم‌های مدرن و پیشرفته استفاده نشده است.

غضنفری با اشاره به اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی از اساسی‌ترین برنامه‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان است، افزود: به همین دلیل قصد داریم متوسط استان را به متوسط کشوری برسانیم و رقم اعتبارات ما در این زمینه نسبت به گذشته از جهش خوبی برخوردار بوده که قطعاً آثار آن را برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی استان خواهیم دید.

وی خاطر نشان ساخت: رویکرد ما در احداثصنایع جدید برای مناطقی است که سرمایه‌گذاری کمتر شده و قابلیت تولید بالاست و همچنین مواد اولیه در دسترس است، ایجاد واحدهای صنعتی به این سمت حرکت خواهد کرد.

این مقام مسوول، برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ارتباط با فعالیت‌های زراعی و باغی را شناسایی استعدادهای مناطق برشمرد و گفت: بر این اساس فعالیت‌های زراعی و باغی تطبیق داده شوند.

غضنفری با بیان اینکه یک نسخه سر در گم و عمومی برای کل استان جواب نخواهد داد، اظهار داشت: لذا بر اساس قابلیت‌های هر منطقه سرمایه‌گذاری صورت می‌پذیرد تا بازدهی مناسب داشته باشد.

وی بیان داشت: لرستان در زمینه حبوبات و یا تولید انجیر سیاه باغی، دارای رتبه اول در کشور هستیم، بنابراین باید قابلیت‌های این بخش‌ها را تقویت کنیم، چرا که تولیدات استان ما چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، قابلیت فرآوری بعد از تولید و صادرات را دارند که در نیجه ارزش افزوده بالا خواهد رفت و درآمد اقتصادی خانوار‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، کل وضعیت اقتصادی استان بهبود می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه طی چند ماه اخیر ۲۱۱ پروژه در حوزه آب و خاک، دام و طیور، شیلات، امور عشایری، صنایع کشاورزی و تعاون با مبلغی در حدود ۵۹ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای ۶۵۳ نفر به بهره‌برداری رسانده و یا تا هفته دولت خواهیم رساند، گفت: در این بین، ۶۴ پروژه خاص هفته دولت هستند که با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۸۳ نفر افتتاح خواهند شد.

غضنفری در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس به اعتبار رأیی که مردم به آن‌ها داده‌اند، مورد احترام ما هستند، افزود: از طرفی یکی از وظایف قانونی آن‌ها نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است زیرا بودجه‌های که اختصاص می‌یابد توسط مجلس تصویب می‌شود و باید دنبال شود که این بودجه به چه نحوی مصرف می‌شود، لذا ما موظف هستیم که پاسخ‌گوی نمایندگان باشیم.

وی افزود: به همین دلیل در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان، عملکردی را در مورد مدتی که مسوولیت کاری در جهاد داشته‌ام، ارائه دادم که سؤالاتی در زمینه‌های مختلف داشتند از جمله اینکه انتصاب‌های جهاد در لرستان به کجا رسیده که من هم توضیح دادم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: ما معتقدیم که دولت جدیدی روی کار آمده و سیستم مدیریتی باید به شکلی باشد که مدیران باید سیاست‌ها و برنامه‌های دلوت را قبول داشته باشند و آن را اجرا کنند.

غضنفری معیار استفاده از افراد برای چینش در پست‌های مدیریتی را اعتقاد به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت؛ کارآمدی و شایستگی شامل دارا بودن تجربه مفید و تخصص مرتبط با آن پست مدیریتی برشمرد و گفت: لذا انتصاب‌های جدید م ادر جهاد استان هم خارج از این اصول نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است بیرون از این سازمان، هزاران حرف بزنند و جوسازی کنند که این‌ها صرفاً سیاسی است اما ما در انتصاب‌ها فقط تبیل به احسن شدن با رویکرد گفته شده مد نظرمان بوده است؛ اگر غیر از این بود شما مشخصاً مصداق را بفرمایید تا ما پاسخ دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ارتباط با وضعیت استخدام ناظران در این سازمان که شبهاتی را در پی داشته است، اظهار داشت: ما سال‌های قبل یک تقسیم‌بندی در کشور داشتیم که بر اساس قانون، مهندسان ناظری که از سال ۸۲ تا سال ۸۹ سابقه ۳۰ ماه همکاری با مجموعه جهاد کشاورزی را داشته‌اند، تقسیم‌بندی شده بود در سطح کشور تا طی پروسه‌ای ۳ ساله به سرانجام برسد و استخدام شوند که متأسفانه در سال‌های قبل عملیاتی نشد.

غضنفری گفت: امسال به عنوان سال آخری که چنین فرصتی هست، بنا شد لرستان ۲۶۲ نفر جذب کند، با توجه به نرخ بالای بی‌کاری در استان و قابلیت تشکیلات عریض و طویل جهاد کشاورزی که حوزهٔ کاری بسیار گسترده‌ای دارد، سعی کردیم این سهمیه را افزایش دهیم که نهایتاً آن را به ۵۶۵ نفر رساندیم که از کل سهمیه‌های استان‌ها در بخش جهاد کشاورزی کشور، هیچ استانی به اندازه لرستان این سهمیه برایش برقرار نشده است.

وی افزود: اکنون در مرحله صدور احکام کارگزینی این نفرات و اختصاص شماره مستخدم و پست‌های مناسب برای آن‌ها هستیم تا از ۱۱ بهمن به بعد به عنوان مستخدمین دولت در سازمان جهاد کشاورزی مشغول به کار شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به نبود محصولی ارگانیک در کشور و تفاوت محصول ارگانیک با محصول سالم اشاره کرد و گفت: محصول سالم را محصولی است که در تولید آن به میزان مورد نیاز از کود و سم استفاده شده باشد.

غضنفری ضمن نادرست و بی‌اساس بودن آمار ارایه شده در مورد محصولات ناسالم کشاورزی در همایش اصول و مبانی کشاورزی ارگانیک که هفته قبل در خرم‌آباد برگزار شد، از صدور بیش از ۷۰ گواهی سلامت محصول خبر داد.

وی از تلاش برای محدود‌تر کردن فعالیت کشاورزان مهاجری که بیش از حد از کود و سم استفاده می‌کنند انتقاد کرد و از دیگر نهاد‌ها خواست تا وارد در این زمینه ورود پیدا کنند.

این مقام مسوول سازمان جهادکشاورزی را متولی تامین امنیت غدایی مردم دانست و گفت: در قدم اول، پایه توسعه و استقلال هر کشور، تامین امنیت غذایی است.

غضنفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: لرستان در زمینه آبزیان پرورشی در بین استان‌های غیرساحلی کشور، رتبه نخست را دارد و سال گذشته میزان تولید آبزیان پرورشی لرستان ۲۲ هزار تن بوده است.

وی افزود: لرستان با داشتن ۱۳ مزرعه و تولید ۱۴۶ میلیون قطعه بچه‌ماهی، رتبه نخست را کسب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز