خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران؛

با دخالت راه به جایی نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۷۸

نمایشگاه‌هایی که در دولت گذشته برگزار می‌شد با بودجه دولتی بالغ بر۶.۵میلیارد بوده است؛ اما نمایشگاه سال گذشته با بودجه خصوصی ۱.۵میلیارد تومان بوده است و بودجه اختصاص یافته برای نمایشگاه امسال نیز ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که با پتانسیل بخش خصوصی و حمایت اتاق ایران برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: اگر بخش خصوصی را تقویت نکنیم و فقط بر این بخش نظارت کنیم و با دخالت به این بخش اجازه کار ندهیم راه به جایی نخواهیم برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکترحسن نجفی سولاری، مشاور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درنشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ایران کشوری است که در آن نمایشگاه‌ها به جای همگرایی، هم افزایی بخش خصوص و دولتی، قطعه قطعه و ملوک الطوایفی برگزار می‌شود که همین امر مانع از رشد نمایشگاه‌ها در کشور می‌شود.

نجفی با تاکید براینکه بخش خصوی موجب تقویت در نمایشگاه‌های کشور می‌شود اظهار کرد: اگر بخش خصوصی را تقویت نکنیم و فقط بر این بخش نظارت کنیم و با دخالت به این بخش اجازه کار ندهیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی گفت: کشور ما باید رتبه اول منطقه در برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را کسب کند، ما در سال‌های گذشته در جاهای مختلف نمایشگاه نرم افزاری داشته‌ایم در حال حاضر نیز اعلام می‌کنیم که در صورت تمایل شرکت‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های دیجیتال از آنان حمایت می‌کنیم.

نجفی دررابطه با تاثیر رسانه‌ها در بهبود فضای نمایشگاه‌های مربوط به رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: در حال حاضروضعیت کشور ما از لحاظ قدرت نیروی انسانی بسیار بالا‌تر از نمایشگاه‌هایی است که در گذشته برگزار شده است، ظرفیت بالایی داریم باید از آن استفاده شود و مدیریت و به کار گرفتن آن اولین قدم مثبت می‌باشد رسانه‌ها در درون خانه باید آتشفشان باشند اما در بحث‌های علمی و فرهنگی و فنی باید همچون تابه داغی باشند که موجب می‌شود غذا درست پخته شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری و موفقیت نمایشگاه سال جاری گفت: نمایشگاه‌هایی که در دولت گذشته برگزار می‌شد با بودجه دولتی بالغ بر ۶.۵ میلیارد بوده است؛ اما نمایشگاه سال گذشته با بودجه خصوصی ۱.۵ میلیارد تومان بوده است و بودجه اختصاص یافته برای نمایشگاه امسال نیز ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که با پتانسیل بخش خصوصی و حمایت اتاق ایران برگزار خواهد شد.

نجفی فعالیت چند شاخه‌ای نهادهای حوزه دیجیتال را نقد کرده و اظهار کرد: فعالیت ۵۲ نهاد در حوزه دیجیتال به نفع این حوزه نیست به عنوان مثال اگر ۵۲ بانک مرکزی در ایران وجود داشت چه اتفاقی در کشور رخ می‌داد؟ این مسائل، مشکلاتی است که مربوط به جمهوری اسلامی است و باید یکبار برای همیشه حل شود ما در ایران برند نداریم پتانسیل آن را داریم؛ پس چرا در بازی، انیمیشن برند نداریم؟ دلیل آن تنها این است که هر کسی سهم خود را مطالبه می‌کند انحصار گرایی وخودبینی به ما ضربه زده است مسئولین و رهبران ارشد نظام جوابگوباشند اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی تعامل لازم را ایجاد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز