خبرگزاری کار ایران

بازیکنان تیم ملی را تطمیع کردند!

نصیری: بدنبال تکرار نایب‌قهرمانی گوانگژو هستیم / در هندبال برده‌سالاری داریم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۴۷

سرپرست فدراسیون هندبال ادامه داد: بنده اگر رئیس فدراسیون شوم هرگز اجازه نخواهم داد که یک اسپانسر پا را فراتر از وظایفش بگذارد و بخواهد برای فدراسیون و تیم ملی تعیین تکلیف کند.

سرپرست فدراسیون هندبال گفت: برای تکرار حداقل مقام دوره گذشته به بازی‌های آسیایی‌ اینچئون می رویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصیری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران که در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار شد، در مورد برنامه آماده ‌سازی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: ما تاکنون شش مرحله اردو برگزار کرده ایم و یک تورنمنت داخلی نیز در کشورمان برگزار شد که تیم جوانان اسلوونی که مقام سومی اروپا و چهارمی جهان را در اختیار دارد در این اردو حضور داشت.

وی افزود: تیم ملی بزرگسالان نیز امروز عازم بوسنی شد تا در این کشور همچنین اسلوونی بازی‌های تدارکاتی انجام دهند. تیم ملی قرار است در این دو کشور هشت تا ده بازی با تیم‌های مختلف اروپایی برگزار کند ضمنا احتمالا تیم‌های عربستان، الجزایر و چند تیم دیگر در این تورنمنت حضور خواهند داشت.

وی در مورد پیش‌بینی خود از بازی‌های آسیایی اینچوان عنوان کرد: ما دست‌کم برای تکرار عنوان نایب قهرمانی دوره قبل به اینچئون می‌رویم. البته اگر حواشی اخیر نبود ملی‌پوشان با آمادگی روحی بیشتری عازم بازی‌های آسیایی می‌شدند.

سرپرست فدراسیون هندبال در مورد تیم بانوان نیز گفت: تیم بانوان ایران تیم نوپایی است ضمن اینکه مسئله حجاب نیز برای این تیم وجود دارد که هم برای کشورهای دیگر موضوع غریبی است و هم برای بانوان ما تا حدودی مشکل ایجاد می‌کند. با این حال بانوان کشورمان در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و انتظار داریم حداقل به عنوان چهارم بازی‌ها برسد.

نصیری در پاسخ به این سئوال که با توجه به انتظارات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از هندبال برای کسب مدال طلا از بازی‌های آسیایی آیا این موضوع فشار روانی را روی تیم ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: این حرف را قبول دارم با این حال باید افق دید ما به دور دست باشد. ما در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در گوانگجو دوم شدیم و در این دوره هدف‌گذاری ما برای کسب عنوان قهرمانی است.

وی در مورد حواشی اخیر تیم ملی گفت: متاسفم که بگویم باشگاه ثامن‌الحجج تعدادی از بازیکنان ما را تطمیع کردند که به تیم ملی نیایند. یک باشگاه، یک مربی و یک بازیکن برای تیم ملی یک مملکت تعیین تکلیف می‌کنند حال من قضاوت را به خود مردم واگذار می‌کنم.

وی ادامه داد: ما تمهیداتی اندیشیده‌ایم که هیچ باشگاهی نتواند بازیکنان تیم ملی را احتکار کند آن هم در شرایطی که برخی بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خود نیمکت نشین بودند. از این رو امسال قانون تصویب کردیم که هر تیم باشگاهی فقط بتواند از ۴ بازیکن ملی‌پوش استفاده کند.

سرپرست فدراسیون هندبال ادامه داد: بنده اگر رئیس فدراسیون شوم هرگز اجازه نخواهم داد که یک اسپانسر پا را فراتر از وظایفش بگذارد و بخواهد برای فدراسیون و تیم ملی تعیین تکلیف کند.

نصیری با اشاره به بازیکن‌سالاری در هندبال ما گفت: ما نه تنها بازیکن سالاری و مربی سالاری داریم بلکه پدیده‌ای به نام برده‌داری در هندبال داریم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در دوره قبل از مسابقات جهانی برای تیم ملی به وجوداوردند اظهار داشت: در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا هفت تیم ملی بزرگسالان اعتصاب کردند و به همین دلیل و تنها با اختلاف یک گل نتواسنتیم به رقابت‌های جهانی صعود کنیم اگر آن موقع با این قضیه برخورد می‌شد اتفاقات امروز تکرار نمی‌شد.

سرپرست فدراسیون هندبال همچنین در مورد ناکامی تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا که چند روز پیش به میزبانی تبریز برگزار شد گفت: شب قبل از بازی مسئولان همان باشگاه چهار بازیکن تیم ملی را مجبور کردند اردوی تیم ملی را ترک کنند که البته دو نفر از آن بازیکنان در اردو ماندند. این مشکل متاسفانه در مورد تیم بانوان نیز دیده می‌شود.

نصیری در پایان در مورد محرومیت تیم ثامن‌الحجج از حضوردر لیگ و همچنین جام باشگاه‌های آسیا گفت: تیم ثامن‌الحجج و مربی این تیم به مدت یک سال از حضور در مسابقات محروم شدند ضمن اینکه به جای این تیم یک تیم دیگر راهی جام باشگاه‌های آسیا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز