خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:

مقدمات راه‌اندازی کارخانه واگن‌سازی در اصفهان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۴۳

بعد از زاینده رود، مصیبت بعدی اصفهان نابودی آثار تاریخی است که مشکلاتی را برای کل دنیا فراهم می کند. چرا که آثار تاریخی اصفهان برای مردم فرهنگی دنیا مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سخنان معاون رییس جمهور در خصوص واگذاری نگهداری از آثار تاریخی به مردم افزود: اعضای شورای شهر نیز بر این عقیده هستند که مدیریت میدان امام(ره) و آثار تاریخی اطراف آن از صفرتا صد به شهرداری واگذار شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها اظهار داشت: مسئولیت حفاظت از آثار تاریخی در قالب ۲۳ وظیفه در برنامه سوم و چهارم توسعه ذکر شده بود که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت دولت یازدهم این است که کار‌ها را به مردم واگذار نماید، بیان داشت: مدیریت واحد شهری یکی از ضروریات حل بحرانهای محلی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه میدان امام(ره) و آثار تاریخی در حال از بین رفتن هستند، ادامه داد: برای بازسازی عالی قاپو ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که بودجه دولتی آن تنها ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد که با این بودجه ۲۵ سال برای بازسازی آن زمان نیاز است.

حاج رسولی‌ها افزود: بعد از زاینده رود، مصیبت بعدی اصفهان نابودی آثار تاریخی است که مشکلاتی را برای کل دنیا فراهم می‌کند چرا که آثار تاریخی اصفهان برای مردم فرهنگی دنیا مهم است.

وی با بیان اینکه مدیران اصفهان مدیران توانمندی بوده‌اند و خواهند بود چون شهر فرهنگی و دانشگاهی است، گفت: لازم است در زمان حضور معاون اول رییس جمهور در اصفهان جلسه در این خصوص برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ۲۰ ساله اصفهان تا سال ۱۴۱۴ تدوین شده است و از ۳ برنامه ۵ ساله شهری را عبور کردیم، اذعان داشت: ۹۹ درصد از برنامه‌های شهر محقق شده است، اکنون نیز باید تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ کلید زده شود.

وی با بیان اینکه در زمان حضور معاون اول رییس جمهور تکلیف خط دوم مترو مشخص شود، تصریح کرد: در صورتی که امکان دارد می‌توان کلنگ اجرای خط دوم مترو به زمین زده شود چرا که دستگاه تی. بی. ‌ام آماده است و پیمانکار و مشارکت کننده بخش خصوصی نیز آمادگی اجرای این طرح را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ساخت واگن‌های مترو در توان شهر اصفهان است، خاطرنشان کرد: مقدمات راه اندازی کارخانه واگن سازی در اصفهان با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی فراهم شود چرا که سرمایه گذاری چینی و سرمایه گذار داخلی در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز