خبرگزاری کار ایران

دهدشتی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

ضرورت ثبت سالروز سوختن سینما رکس در تقویم رسمی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۲۶

متأسفانه طی سال های گذشته به علت سکوت و کم توجهی مسئولان مربوطه در خصوص فاجعه سینما رکس و با از بین رفتن کلیه آثار و بقایای ساختمان سینما رکس معاندین خارج از مرزها با مستندسازی مجهول سعی در تحریف تاریخ و منحرف ساختن اذهان مردم داشتند که انتظاری جز این نیز از آنها نمی رود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری آتش سوزی سینما رکس و فاجعه مرگ صدها هموطن در آن گفت: مسئولان باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره قربانیان سینما رکس اجازه تحریف تاریخ را به معاندان نظام ندهند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین دهدشتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی ضمن تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور و همچنین هفته دولت گفت: مناسبت های تقویم همواره یادآور حوادثمهمی در تاریخ کشور بوده به ویژه حوادثی که بیش از آنکه ضرورت تاریخی داشته باشد از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با اهمیت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۸ مرداد سال ۵۷ یکی از حوادثدر تاریخ انقلاب اسلامی است که خاطره تلخی در ذهن ملت ایران به جای گذاشت و موجب شعله ور شدن آتش خشم مردم بر علیه رژیم شاهنشاهی شد که هنوز هم یادآوری آن درد و نفرت از عاملان و آمران آن را به همراه دارد.

وی افزود: ۳۶ سال از حادثه آتش سوزی از یکی از سینماهای آبادان می گذرد سینمایی که صدها انسان در آن سوختند، سینما رکس مکانی بود که بسیاری از خانواده ها را داغ دیده و عزادار کرد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بیش از سه دهه از جنایت آتش سوزی سینما رکس می گذرد گفت: با توجه به ابعاد وسیع این فاجعه و تأثیر شگرف آن در سرعت بخشیدن به انقلاب اسلامی کم لطفی های بسیار در زنده نگه داشتن این فاجعه و قربانیان آن روا شده به طوری که روند نامگذاری مناسبت های تاریخی و انقلابی تقویم کشورمان نیز ۲۸ مرداد ۵۷ فراموش شده است.

وی ادامه داد: فاجعه سینما رکس فاجعه ای بود که امام خمینی(ره) از آن به عنوان آتش روشن و مشعل فروزان انقلاب و آن را مبدأ بیداری و برپایی موج جدید در مخالفت با شاه دانسته اند اما متأسفانه اکنون در گوشه ای از تاریخ در حال بایگانی شدن است.

دهدشتی گفت: متأسفانه طی سال های گذشته به علت سکوت و کم توجهی مسئولان مربوطه در خصوص فاجعه سینما رکس و با از بین رفتن کلیه آثار و بقایای ساختمان سینما رکس معاندین خارج از مرزها با مستندسازی مجهول سعی در تحریف تاریخ و منحرف ساختن اذهان مردم داشتند که انتظاری جز این نیز از آنها نمی رود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: مسئولان باید نقش‌ آبادان در پیروزی انقلاب را نادیده نگرفته و بیش از پیش به مردم این شهرستان توجه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز