خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبرداد؛

تشکیل دفتر نمایندگی یونسکو برای اولین بار در رشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۱۰

زندگی شهری در دهه اخیر معنی جدیدی پیدا کرده است و پیش بینی می شود ۲۰ تا ۳۰ شهر کشور جمعیتی بالای بیست میلیون نفر را در آینده داشته باشند.

شهردار رشت گفت: برای اولین بار پیشنهاد تشکیل دفتر نمایندگی یونسکو برای همکاری هرچه بیشتر توسط شهردار رشت به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران داده شد.

به گزارش ایلنا از رشت، ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت، محمد ابراهیم خلیلی ظهر امروز در نشست استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار کرد: دنیا به سمت شهرنشینی در حال حرکت است و گسترش زندگی شهری با توسعه پایدار و رسیدن به حقوق پایدار از اولویت های مدیران شهری محسوب می شود.

وی ادامه داد: زندگی شهری در دهه اخیر معنی جدیدی پیدا کرده است و پیش بینی می شود ۲۰ تا ۳۰ شهر کشور جمعیتی بالای بیست میلیون نفر را در آینده داشته باشند.

وی افزود: انتظارات مردم نسبت به گذشته بسیار بالا رفته است و بخشی از نگرانی آن ها مربوط به مفاهیم اجتماعی و شهری می شود، حقوق مردم و نیاز مردم برای داشتن شهری سالم با نگرش توسعه پایدار است.

خلیلی گفت: ما امروز میزبان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در رشت هستیم تا بتوانیم حقوق مردم را تامین کنیم این در حالیست که ما نیاز به تعاملات جهانی و بین شهری بر مبنای فرهنگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهر رشت با سابقه بالای فرهنگی می تواند در عرصه های جهانی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد زیرا این شهر در گذشته دروازه ورودی به اروپا بوده است که می توانند در ارتباطات اجتماعی و اقتصادی بسیار اثرگذار باشد.

شهردار رشت اذعان داشت: ما مفاخر و مشاهیر بزرگی همچون پرفسور سمیعی، پرفسور رضا، دکتر معین و… داریم که در جهان شناخته شده اند و همچنین در زمینه میراثفرهنگی و گردشگری حرف های زیادی داریم، شهر رشت به عنوان شهر خلاق کشور دارای پتاسیل های بی نظیری است.

وی از ایجاد دفتر نمایندگی یونسکو برای اولین بار در رشت خبر داد و افزود: براساس تفاهم نامه همکاری که امروز به امضا رسیده است دفتر نمایندگی یونسکو برای اولین بار در کشور در شهر رشت ایجاد می شود تا شاهد همکاری هرچه بیشتر و بهره گیری از ظرفیتهای یونسکو در راستای حفظ تاریخ و میراثاین مرزوبوم باشیم.





نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز