خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه گفت:

سهم نهاد کتابخانه‌های عمومی در بودجه کشور کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۷۸

تلاش‌های صورت گرفته در عرصه کتابخانه‌های عمومی در دشت آزادگان و هویزه افتخار آفرین است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان و بازدید از اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: نهاد کتابخانه های عمومی یک نهاد فرهنگی پیشرو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر صالحی نسب در بازدید سر زده از اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان و دیدار با مدیرکل این نهاد گفت: هدف من از این دیدار که بدون اطلاع قبلی انجام شده، صرفاً تقدیر و تشکر از مدیرکل، مسئولان، کارشناسان و خصوصاً کتابداران به عنوان سرمایه های اصلی که صادق ترین و تأثیرگذارترین نیروهای فرهنگی که همواره با دانش و صبر و وقار خاص خود به فرهنگ عمومی جامعه خدمت می کنند، می باشد. لذا از شما می خواهم که مراتب سلام و احترام و تکریم مرا به تک تک کتابداران ابلاغ کنید.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در عرصه کتابخانه های عمومی در دشت آزادگان و هویزه گفت: برای ارائه الگوی موفقی از کتابخانه های عمومی ضروری است در شهرهای مرزی بهترین خدمات ارائه گردد تا مسئولان کشور عراق به موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی رشک برده و برکات انقلاب اسلامی را ببینند.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: نهاد کتابخانه های عمومی یک نهاد فرهنکی پیشرو با اهداف و برنامه های مدون و روشن می باشد و امروز با مدیریت توانای جناب آقای مختارپور که خود از نویسندگان و دلسوختگان نظام است آینده روشن و رو به تعالی خواهد داشت.

وی ضمن اعلام آمادگی خود برای هر گونه همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: قوانین مرتبط با نهاد کتابخانه های عمومی نیاز به ضمانت های اجرایی قویتر دارند. همچنین سهم نهاد کتابخانه های عمومی در بودجه کشور کافی نیست و با این رشد و توسعه خیره کننده در سطح کشور نیاز به اعتبارات بیشتری وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز خوشنودی از حضور نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس که بدون دعوت قبلی انجام شده است، تأکید کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی و اجتماعی پویا خدمات فرهنگی نقطه ای و پروژه ای ارائه نمی کنند بلکه افتخار کتابداران این است که نقش آفرینی آنها مستمر و پروسه ای است، به همین جهت در اکثر کتابخانه های عمومی خدمات فرهنگی در دو نوبت صبح و عصر انجام می شود.

لفته منصوری افزود: بودجه جاری کتابخانه های عمومی که از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها تأمین می شود دو مشکل اساسی دارد؛ یکی اینکه نوسان زیادی دارد و تابعی از در آمد شهرداری ها است، که این خصوصیت امکان برنامه ریزی را از ما سلب می کند و دوم اینکه شهرداری ها علی رغم تصریح قانون از پرداخت حق قانونی کتابخانه ها خودداری می کنند.

وی تأکید کرد: در صورتی که نیم درصد درآمد شهرداری ها به تمام و کمال پرداخت گردد علاوه بر رفع مشکلات جاری کتابخانه ها با این اعتبار می توان مزایایی برای کتابداران در نظر گرفت که هم موجب ترمیم حقوق آنها می شود و هم انگیزه های آنان را برای ارائه خدمات بیشتر افزایش می دهد.

در پایان این دیدار آقای مهندس ناصر صالحی نسب نماینده محترم مردم دشت آزادگان و هویزه با حضور در اتاق کار مسئولان، کارشناسان و کارمندان اداره کل از تک تک همکاران تقدیر و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز