خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا تاکید کرد:

خبرنگاران طلایه‌داران خط مقدم جنگ نرم هستند

کد خبر : ۱۹۵۷۵۲

در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان شهرضا، رجب فرهمندیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، خبرنگاران را طلایه‌داران خط مقدم جنگ نرم معرفی کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: شهرضا در مقایسه با مراکز هم وزن خودش در عرصه مطبوعات نیز همانند بسیاری از زمینه‌های علم، دانش، حکمت و هنر پیشگام و پیشرو بوده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان فرهمندییان افزود: با بیان اینکه تاریخچه فعالیت مطبوعاتی در شهرضا به روشنی مشخص نیست ولی مطمئنا قدمت این گونه فعالیت‌ها در این شهرستان بیش از یک قرن است، بیان کرد: شادروان سید جلال الدین تقوی در سال ۱۳۰۸ با روزنامه اختر اصفهان همکاری داشته و آن را در شهرضا توزیع می‌کرده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۳۰ ه. ش همزمان سه روزنامه به نام‌‌های روزنامه شهرضا، ندای شهرضا و هفته نامه طلایه امید در تیراژ قابل توجهی در شهرضا منتشر می‌شده است و در سنوات بعد گرچه فراز و نشیب‌هایی وجود داشته است ولی هیچگاه شهرضا فاقد نشریه نبوده است.

فرهمندیان اظهار کرد: در حال حاضر با وجود نارسایی و ناملایماتی که متوجه اصحاب رسانه و خبرنگاران است بازهم در ایفای وظیفه خطیر خود، در ایجاد ارتباط و تعامل مردم و مسئولان، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، روشنگری و بصیرت افزایی جامعه خود، انصافا درست عمل می‌کنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر هفته ‌نامه‌‌های شهرضا، فرهنگ و راه شهیدان و ماهنامه آوای شهرضا در شهرستان فعالیت داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا خاطرنشان کرد: هفته نامه شهرضا، ۱۶ سال است فعالیت می‌کند و بعد از روزنامه ندای شهرضا طولانی‌ترین و بادوام‌ترین مطبوعه در شهرضا بوده است.

وی گفت: از ۳۴ خبرگزاری فعال در سطح کشور ۷ خبرگزاری مهر، تسنیم، فارس، ایسنا، ایمنا و ایکنا در شهرضا دارای خبرنگار فعال هستند.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی که خبرنگاران شهرضا دارند خاص این شهرستان نیست و بیشتر مطبوعات بویژه مطبوعات محلی در کشور با آن روبرو هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا خاطرنشان کرد: از سال گذشته انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات را پیگیری کردیم ولی محقق نشد و بر اساس آخرین دستورالعمل پیگیر تشکیل مؤسسه فرهنگی، هنری خبرنگاران شهرضا هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز