خبرگزاری کار ایران

انجمن اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای خواستار شد؛

نمایندگان به دور از جنجال‌های سیاسی دولت را همراهی کنند

کد خبر : ۱۹۵۶۹۱

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز بدانند که آنها هم زیر چشمان مردم قراردارند و در نظرگاه آنها به واسطه عملکردشان استیضاح می شوند و ایشان نیز چون وزرا باید پاسخگو باشند.

انجمن اسلامی دو دانشگاه اراک و صنعتی اراک در بیانیه‌ای مشترک به حمایت از فرجی دانا وزیر علوم پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلناٰ ٰدر متن ایین بیانیه آمده است:

یک‌سال از روی کار آمدن دکتر حسن روحانی گذشته است؛ یکسال از رأی معنا دار مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ گذشته است؛ یکسال از رویش جوانه های امید که در خرداد سر برآورد می گذرد.

به یکسال پیش باز می گردیم تا به یاد بیاوریم تمامی شورها و امیدها برای تحول در جامعه؛ نشانه های امید برای تحولی که نه فقط در دل دانشگاهیان و نخبگان بلکه در تمام سطوح و اقشار مردم دیده شود اما حالا پس از گذشت یکسال ذکر چند نکته ضروری است. اول اینکه همانطور که پس از پیروزی عظیم دکتر سید محمد خاتمی در ۲ خرداد ۷۶ عده ای پیام ۲خرداد را درک نکردند و راه خود را از ملت جدا کردند امروز نیز شاهد حرکتی مشابه در برابر دولت برآمده از رأی ملت می باشیم.

دوم اینکه باز تاریخ در حال تکرار است و همچنان عده ای فریادهای جامعه و نیازهای آنها را نادیده گرفته و((دلواپس)) دغدغه های خویش اند و سوم، منافع ملی را فدای نظرات شخصی کردن در میان اهالی سیاست کشور است که از هر جناحی باشد می تواند کشور را به مخاطره بیاندازد و بر بار مشکلات بیفزاید.

حال در این برهه خطیر که یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید، بی شک عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است عده ای با برخوردهای سیاسی، جناحی می خواهند دولت را با چالش های بیهوده و جنجال های سیاسی بی‌فایده زمین گیر کنند.

اما سوال اصلی و جدی که درخصوص استیضاح وزارت علوم توسط عده ای از نمایندگان «محترم» افراطی مجلس اعلام وصول شده است پیش می آید؛ این است که کدام اقدام وزیر، او را سزاوار استیضاح کرده است!؟ باز گرداندن دانشجویان و اساتید به تحصیل و تدریس و یا اعلام بورسیه های کاملاٌ غیر قانونی!؟

البته این نکته قابل ذکر است که استیضاح وزرا حق قانونی مجلس است اما زمانی که این حق در مسائلی غیر منافع عمومی مردم به کار گرفته شود باید ندای اعتراض و هشدار خود را به گوش همگان رساند و دیگران را از ین خبط آگاه کردتا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز بدانند که آنها هم زیر چشمان مردم قراردارند و در نظرگاه آنها به واسطه عملکردشان استیضاح می شوند و ایشان نیز چون وزرا باید پاسخگو باشند.

ما نیز در حمایت از اقدامات خردمندانه و عاقلانه دکتر فرجی دانا، اقدام به انتشار بیانیه ای کردیم تا از تغییرات صحیح و((کاملاٌ قانونی)) که حق جامعه دانشگاهی کشور است دفاع کنیم و این درخواست را از نمایندگان شریف مجلس کنیم تا با برخورد به دور از جنجال های سیاسی در جلسه استیضاح وزیر علوم همگامی بیشتر و موثرتری را با دولت برآمده از رای ملت نشان دهند.

و من الله التوفیق

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز