خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

گفت‌وگوها با آلمان سودمند بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۶۸

بررسی راهکار سیاسی کمک به مردم فلسطین از جمله مباحثجدی و مورد توجه بود.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکراتش با مقام‌های آلمان گفت: گفتگوهای موثر و سودمندی با مقامات برلین انجام شد.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان پس از بازگشتش از آلمان اظهار کرد: مواضع مقامات المان در قبال تحولات غرب آسیا(خاورمیانه) و شمال آفریقا نزدیک به واقع‌بینی و متفاوت از مواضع برخی کشورهای غربی است.

وی افزود: بررسی راهکار سیاسی کمک به مردم فلسطین از جمله مباحثجدی و مورد توجه بود.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ادامه داد: ضرورت مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و مهار پیامدهای اجتناب‌ناپذیر منفی آن بر منطقه و جهان مورد توجه درست مقامات آلمان است. تجارب گذشته از جمله در افغانستان، عراق و سوریه نشان می‌دهد که سیاست به کارگیری گروه‌های تروریستی در راستای اهداف سیاسی برخی کشورها هزینه جبران‌ناپذیری را در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و انسانی بر منطقه و جامعه بین‌المللی تحمیل خواهد کرد. به یقین تحرکات تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه و لبنان بدون تسهیلات و کمک‌های خارجی امکانپذیر نیست.

وی گفت: امروز عراق و سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریزم و تفکرات تکفیری است و تفکرات تکفیری و تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام اصیل و واقعی ندارد، بلکه نشان‌دهنده پیوند رژیم صهیونیستی و جریانات تروریستی از جمله گروهک تروریستی داعش است. مشروط کردن کمک برخی کشورها به عراق در مبارزه با تروریسم اقدامی عجیب و تامل‌برانگیز است. مصلحت جهانی ایجاب می‌کند که همه کشورها در روند مبارزه با تروریسم به طور صادقانه و غیرمشروط کمک کنند.

وی گفت: در موضوع غزه تاکید شده که سلاح مقاومت مبتنی بر اصل دفاع مشروع در حقوق بین‌الملل است و نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و عدم توجه به حقوق مردم در غزه و کرانه باختری شرایط را بدتر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز