خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

هم‌کدی تلفن ثابت در آذربایجان شرقی تا یک هفته آینده اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۰۱

پهنای باند اینترنت استان آذربایجان شرقی به ۲۰ گیگابایت افزایش یافته است. / امکان برقراری خط ارتباطی تلفن ثابت در ۳۵ روستای زیر ۲۰ خانوار این استان فراهم شده است.

معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای هم‌کدی تلفن ثابت در استان آذربایجان شرقی تا یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی براری که در جلسه بررسی مشکلات IT و ICT استان آذربایجان شرقی، سخن می گفت تأکید کرد: این طرح کمک خوبی به اقتصاد خانواده‌ها بوده

و وزارت ارتباطات در این زمینه جدی است.

وی همچنین از افزایش پهنای باند اینترنت استان آذربایجان شرقی به ۲۰ گیگابایت خبر داد

و با اشاره به واگذاری اینترنت پرسرعت در ۳۹۲ روستای استان در سال جاری، گفت: ۲۰۰روستای دیگر نیز تا پایان سال جاری از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

براری با بیان این که پهنای باند اینترنت استان به ۲۰ گیگابایت افزایش یافته است، افزود: وزارت ارتباطات حساسیت ویژه‌ای بر روی سرعت و کیفیت اینترنت دارد و کارگروه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

وی بر حضور بخش خصوصی در حوزه ICT تاکید کرد و افزود: وزارت ارتباطات با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه، از مشارکت بخش خصوصی به صورت جدی استقبال می‌کند.

براری همچنین با اعلام امکان برقراری خط ارتباطی تلفن ثابت در ۳۵ روستای زیر ۲۰ خانوار این استان افزود: تا پایان سال در تمام روستاهایی که از سوی استان اعلام شود خط تلفن دایر خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه IT، گفت: وزارت ارتباطات آماده تامین بازار و ارایه تسهیلات به این شرکت‌هاست و با توجه به این که حوزه IT نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارد تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه را افزایش دهیم.

معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی وظیفه قطعی این وزارتخانه است، افزود: آماده تصویب هرگونه پیشنهادی از سوی استان آذربایجان شرقی در این خصوص هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز